عبدالباری عطوان: رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است در شرایطی که آمریکا، فرانسه و انگلیس نتوانستند در حمایت از پایگاه های خود در امارات محافظت کنند به طور قطع رژیم اسرائیل هم نخواهد توانست کاری را برای امارات انجام دهد.

به گزارش تحریریه، عبدالباری عطوان تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» گفت: رژیم اسرائیل بخش اساسی راهبرد آمریکا در منطقه خلیج فارس است. روند عادی سازی روابط رژیم اسرائیل با کشورهای عربی غیر عادی است.

مسوولان این رژیم از جمله «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم و «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم و ... یکی پس از دیگری به امارات سفر می کنند. اسرائیل می خواهد که به همپیمان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تبدیل شود. اکنون امارات از رژیم اسرائیل می خواهد که رادارهایی را در اختیار این کشور قرار دهد تا رادارها به موقع در مورد حمله موشکی یمنی ها به امارات هشدار می دهند. 

عطوان افزود: کشورهای غربی ۴ پایگاه نظامی در ابوظبی دارند، اما آنها نتوانسته اند از ابوظبی در برابر حمله پهپادهای انصارالله حمایت کنند. اسرائیل هم نمی تواند از امارات حمایت کند. تجهیزات اسرائیلی از امکانات آمریکا، فرانسه و انگلیس که اکنون در امارات مستقر هستند، بهتر نیست. در شرایطی که پایگاه های آمریکا، فرانسه و انگلیس نتوانستند در حمایت از امارات کاری را انجام دهند مسلما رژیم اسرائیل هم نخواهد توانست کاری را انجام دهد.

ژنرال «شائول ارییل» گفته است رویای صهیونیست ها به پایان خط رسیده است. و زمان به سود رژیم اسرائیل پیش نمی رود. حتی تحلیلگران اسرائیل از جمله «آری شافیت» هم اعتراف می کنند که رژیم اسرائیل نفس های آخر خود را می کشد و هرگز نقارد نخواهد بود که از خودش دفاع کند و به همین دلیل اسرائیلی ها باید از فلسطین رخت سفر ببندند.

«جدعون لیوی» دیگر تحلیلگر اسرائیلی هم گفته است که «ما با سرسخت ترین مردم فلسطین روبرو هستیم و این از سرطان هم برای اسرائیل بدتر است. گنبد آهنین و محاصره ها هم دیگر سودی ندارند.»

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود آورد: اسرائیل اکنون در بدترین روزگار خود به سر می برد و مهاجرت معکوس سیر افزایشی به خود گرفته است. صهیونیست ها در رعب و وحشت به سر می برند. حزب الله لبنان هم خود را برای مقابله با هر گونه تجاوزی به لبنان یا ایران آماده کرده است. محور مقاومت از جمله ایران، سوریه، حزب الله لبنان، گروه الحشد الشعبی عراق، گروه انصارالله یمن در آمادگی به سر می برند. اسرائیل در شرایط بسیار بغرنجی به سر می برد.

پایان/

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 16541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =