سایپا با یک کراس اوور جدید الکتریکی به میدان می آید؟

با توجه به انتشار اخباری مبنی بر احتمال همکاری زدریو و سایپا برای ارائه کراس اوور GX5 و همچنین مشاهده این کراس اوور در ایران، ادامه مطلب حاضر را به بررسی ویژگی های جی اکس5 اختصاص داده ایم.

به گزارش تحریریه، زدریو(Zedriv) نام کمپانی خودروسازی جوانی است که فعالیت خود را سال 2017 در گانژو چین آغاز کرده و بر توسعه وسایل نقلیه الکتریکی متمرکز شده است. اگر بدنبال نامی معتبرتر در رابطه با زدریو باشیم، نتایج بررسی ها ما را به نام ساینوماش می رساند که شرکت دولتی صنایع سنگین چین است و در سال 1997 تاسیس شده است. ساینوماش حامی اصلی زدریو محسوب می شود.

محصولاتی که تا کنون با برند زدریو معرفی شده اند شامل 4 خودرو است:

GC1

GC1

GC2

GC2 

GT3

GT3

GX5

GX5 

طراحی محصولا زدریو در دفتر تحقیق و توسعه این برند واقع در آلمان و شانگ های زیر نظر لورنز بیتنر رئیس بخش طراحی کمپانی، انجام می شود.

با توجه به انتشار اخباری مبنی بر احتمال همکاری زدریو و سایپا برای ارائه کراس اوور GX5 و همچنین مشاهده این کراس اوور در ایران، ادامه مطلب حاضر را به بررسی ویژگی های جی اکس5 اختصاص داده ایم.

https://cdn.asriran.com/files/fa/news/1400/11/17/1338804_132.jpg

ابعاد

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید از منظر کلی این خودرو به پلتفرم کراس اوورهای ب ام و و همچنین در نمای عقب به سبک طراحی خانواده شاسی بلندهای پورشه شباهت دارد.

از منظر ابعاد برابر با 4150 میلیمتر در طول، 1800 میلیمتر در عرض و 1611 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2650 میلیمتر است. ارتفاع خودرو از سطح زمین برابر با 150 میلیمتر محاسبه شده است.

براساس اطلاعات رسمی، جی اکس5 در 2 تریم اینتلیجت کامفورت و اینتلیجنت دلوکس ارائه می شود.

تزئینات بدنه

از جزئیات دیگری که می توان در نمای خارجی مشاهده کرد باید به چراغ های اصلی جلو ال ایی دیی، دی لایت ال ایی دیی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور هدلایت ها، کنترل اتوماتیک نور، لامپ ال ایی دیی پشت قاب آینه های جانبی، مه شکن جلو، چراغ اصلی عقب با لامپ های ال ایی دیی، سانروف الکتریکی، برف پاک کن اتوماتیک، برف پاک کن عقب، آنتن باله کوسه ای، آینه های  جانبی با تنظیم الکتریکی و تاشوی خودکار و نورپردازی پدال های درب ها اشاره کرد.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از تک موتور الکتریکی 90 کیلوواتی(120  اسب بخار) استفاده شده که گشتاوری معادل 280 نیوتن متر دارد. با این آپشن؛ خودرو طی 3.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 50 کیلومتر برساعت می رسد که اگر دو برابر این زمان را برای رکورد 100 کیلومتر در نظر بگیریم عدد 7.2 ثانیه را خواهیم داشت.

بیشینه سرعت نیز برابر با 140 کیلومتر برساعت است.

سیستم ترمز از منظر بازیابی انرژی برای سیستم باتری دارای استاندارد سطح 4 است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

رینگ های استاندارد در اندازه 17 اینچی با لاسیک سایز 215/50 ارائه می شوند. کالیپرهای ترمز نیز برای جذابیت بیشتر آبی رنگ شده اند که البته با مفهوم الکتریکی بودن خودرو نیز در ارتباط هستند.

شارژ

انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از باتری لیتیومی 46.4 کیلووات ساعت تامین می شود تا برد حرکتی 338 کیلومتر را در اختیار خودرو قرار دهد. این باتری با سیستم شارژ سریع DC طی 40 دقیقه از 30 به 80 درصد ظرفیت خود می رسد اما با شارژ معمولی AC برای تکمیل ظرفیت آن از 0 تا 100 درصد به 7.5 ساعت زمان نیاز است.

کابین

در رابطه با کیفیت مواد اولیه و جزئیات داخل کابین باید محصول را از نزدیک مشاهده کرد اما در تصاویر می توان دریافت که اکثر قسمت ها دارای بافت سخت پلاستیکی هستند.

از امکانات این بخش مواردی شامل: پوشش انتخابی پارچه یا چرم برای صندلی ها، تنظیم 6 جهته صندلی راننده و تنظیم 4 جهته صندلی سرنشین جلو، نمایشگرهای دیجیتال ویژه سیستم سرگرمی و اطلاعات کیلومتر، قابلیت تنظیم فرمان، فرمان چرم، پورت یو اس بی، نور مطالعه برای ردیف جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، شارژ بی سیم و ... قابل اشاره هستند.

ایمنی

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل ای بی اس، ایی بی دیی، ترمز پارک اتوماتیک، ایربگ دوتایی جلو، ایربگ های جانبی جلو، ایزوفیکس صندلی کودک، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، نمایش نقاط کور دید راننده، رادار پارک عقب، دوربین 360 درجه، نشانگر فشار باد لاستیک ها، افزونه شارژ 220 ولت ویژه منزل و ... قابل اشاره هستند.

این محصول با توجه به تریم از حدود 18 تا 22 هزار دلار قیمت دارد.

منبع: عصرایران

پایان/

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 16568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =