آلمان هم برای روسیه شمشیر کشید

وزیر خارجه آلمان در سفر خود به کی‌یف گفت که در صورت تهاجم روسیه به اوکراین "آلمان آماده است هزینه گزاف اقتصادی بپردازد" زیرا "مسئله بر سر امنیت اوکراین است." بربوک گفت هیچ‌کس نمی‌تواند در اتحاد کشورهای غربی شکاف بیندازد.

به گزارش تحریریه، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در سفر خود به اوکراین در روز دوشنبه ۷ فوریه (۱۸ بهمن) در کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود دمیترو کولبا، به تأکید گفت که در صورت تهاجم روسیه به اوکراین، آلمان آماده است در پی برقراری تحریم‌های سنگین علیه روسیه، "هزینه گزاف اقتصادی بپردازد" زیرا "مسئله بر سر امنیت اوکراین است."

وزیر خارجه آلمان از حزب سبزها تصریح کرد که در صورت بالا گرفتن مناقشه اوکراین، آلمان و کشورهای هم‌پیمان آن "یک رشته اقدامات سنگین" در برابر روسیه تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، بربوک گفت که آلمان در میان کشورهای غربی بیشترین مناسبات تنگاتنگ اقتصادی با روسیه را دارد. او افزود، در صورتی که ضرورت یابد، آلمان نیز باید پیامدهای اقدام علیه روسیه را بپذیرد.

بربوک تصریح کرد: «ما در کنار اوکراین ایستاده‌ایم.» او به تأکید گفت که قدرتمندترین اهرم، اتحاد و یکپارچگی غرب است و هیچ‌کس نمی‌تواند در این اتحاد شکاف بیندازد.

وزیر خارجه آلمان در مورد ارسال تسلیحات آلمانی به اوکراین سخنی نگفت.

تأکید بر راه حل سیاسی بحران

وزیر خارجه اوکراین گفت‌وگو با همتای آلمانی خود را موفقیت‌آمیز و توأم با اعتماد متقابل خواند.

دمیترو کولبا در مورد خطوط قرمز دولت اوکراین گفت که در وهله نخست، در حاکمیت مستقل و یکپارچگی ارضی کشورش نمی‌توان کوچکترین لرزشی ایجاد کرد، دوم این‌که هیچ گفت‌وگوی مستقیمی میان دولت اوکراین و شورشیان مورد حمایت روسیه در شرق صورت نخواهد گرفت و سوم این‌که، مردم اوکراین یگانه "مرجع" تصمیم‌های سیاست خارجی کشور اوکراین هستند.

وزیر خارجه اوکراین نیز از درخواست‌های دولت این کشور از آلمان برای ارسال تسلیحات سخنی به میان نیاورد. او تنها اظهار داشت، مهم‌تر این است که آلمان چه اقدامی می‌تواند انجام دهد.

آنالنا بربوک تأیید کرد که گفت‌وگوهای فرمت نورماندی میان آلمان، فرانسه و روسیه و اوکراین روز پنجشنبه ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) در سطح مشاوران در برلین برگزار خواهد شد.

پایان/

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 16585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =