آلمان برای ۲ روز مهمات جنگی دارد

ارتش آلمان سالهاست که با زرادخانه خالی خود دست و پنجه نرم می کند اما بحران اوکراین این مشکل را تشدید کرده است.

ه گزارش تحریریه، تارنمای «بیزینس اینسایدر» چند روز قبل به نقل از منابع پارلمانی و صنایع دفاعی گزارش داد که ارتش آلمان (Bundeswehr) تنها برای یک یا دو روز جنگ مهمات کافی در اختیار دارد.

به نوشته بیزینس اینسایدر، برلین به طور قابل توجهی از الزامات ناتو برای حفظ ذخایر برای حداقل ۳۰ روز جنگ عقب مانده است. گفته می شود که این مشکل سال‌هاست در ارتش محسوس بوده است زیرا در انجام مانورهای نظامی از کمبود ذخیره کافی در رنج بوده است.

پس از آن که آلمان و بسیاری از کشورهای غربی دیگر پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، شروع به ارسال سلاح و مهمات به کی یف کردند، ذخایر تسلیحاتی آن ها بیشتر کاهش یافت.

بنا بر اعلام دولت آلمان، این محموله ها شامل تحویل شامل ۵۳ هزار گلوله برای اسلحه های ضد هوایی خودکششی، ۲۱.۸ میلیون گلوله برای سلاح گرم و ۵۰ موشک bunker-buster بوده است.

 آلمان برای ۲ روز مهمات جنگی دارد

«هانس کریستوف آتزپودین» مدیر عامل انجمن امنیت و صنایع دفاعی آلمان (BDSV) در مورد وضعیت کنونی و کمبود موجود در صنایع نظامی آلمان عنوان داشت در حالی که سفارشات مربوطه به صنایع دفاعی در زمان درست آن تحویل داده نمی شود، حذف برخی از مهمات از ذخایر ارتش آلمان اوضاع را بدتر هم کرده است.

در همین حال، به نقل از منابع این رسانه گفته شد که «هیچ سفارش قابل توجهی» برای تولید تسلیحات بیشتر به شرکت‌های دفاعی داده نشده است.

«اوا هوگل» کمیسر دفاع پارلمان آلمان به بیزینس اینسایدر عنوان داشت که ۲۰ میلیارد یورو (معادل ۱۹.۵ میلیارد دلار) بیشتر برای رفع درخواست های ارتش مورد نیاز است.

آلمان در ماه فوریه با توجه به آغاز درگیری ها در اوکراین، یک صندوق ۱۰۰ میلیارد یورویی (۹۷.۴ میلیارد دلاری) را برای تقویت ارتش خود تصویب و ایجاد کرد.

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان همچنین اوایل ماه جاری به شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین سفر کرد. وی پس از این سفر عنوان داشت که برلین تا زمانی که لازم باشد به حمایت از کی یف ادامه خواهد داد.

پایان/

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 1
      سلام از کیی تا حالا تجاوز به کشور دیگه شده عملیات نظامی ؟ بودجتون روسیه میده؟