زمستان نشده مصرف گاز آلمان بسیار بالا رفت

نهاد تنظیم کننده مقررات انرژی آلمان عنوان داشت هوای نسبتا سرد در هفته های اخیر مصرف گاز طبیعی خانگی را فراتر از حد انتظار افزایش داده است.

به گزارش تحریریه، آژانس شبکه فدرال به عنوان تنظیم کننده مقررات شبکه انرژی آلمان چند روز قبل هشدار داد که مصرف گاز طبیعی خانگی در آلمان در حال حاضر بیش از آن شده است که پایدار باشد و همین امر شبح سهمیه بندی انرژی را افزایش داد.

آژانس شبکه فدرال خاطرنشان کرد که مصرف گاز هفته گذشته توسط خانوارها و صنایع کوچک ۴۸۳ گیگاوات ساعت بوده است که ۱۴.۵ درصد بیشتر از میانگین هفته مشابه در چهار سال اخیر است.

«کلاوس مولر» رئیس این آژانس افزود: بنابراین اعداد مصرف در هفته گذشته بسیار نگران کننده است. بدون صرفه جویی قابل توجه در بخش خصوصی، اجتناب از اعلام وضعیت اضطراری در زمستان دشوار خواهد بود.

زمستان نشده مصرف گاز آلمان بسیار بالا رفت

مولر گفت که آخرین ارقام تا حدی به دمای پایین‌تر از میانگین در زمان سال مربوط می‌شود، اما تاکید کرد که آلمان باید واردات انرژی را افزایش دهد، با همسایگان خود برای تضمین عرضه پایدار و ارتقای صرفه‌جویی در انرژی همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» خانوارها و صنایع کوچک ۴۰ درصد از مصرف گاز آلمان را تشکیل می دهند. در همین حین صنایع بزرگ تولیدی نیز ۶۰ درصد باقی مانده را مصرف می کنند.

رگولاتور انرژی آلمان اعلام کرد برخلاف خانوارها، صنایع بزرگ در ماه اوت ۲۲ درصد صرفه جویی کردند و هفته گذشته ۱۱۷۰ گیگاوات ساعت در هفته مصرف داشتند. صنایع بزرگ در چهار سال گذشته در هفته میانگین مصرف ۱۶۷۹ گیگاوات ساعت را داشتند که آمار نشان می دهد صرفه جویی کرده اند.

زمستان نشده مصرف گاز آلمان بسیار بالا رفت

آلمان در حال حاضر در مرحله دوم طرح اضطراری سه مرحله ای ناشی از کمبود گاز روسیه قرار دارد. «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان در اوایل این ماه هشدار داد که آلمان باوجود کامل کردن ظرفیت ذخیره خود ممکن است با کمبود گاز طبیعی مواجه شود.

به گفته هابک، طبق داده‌های موجودی ذخیره‌سازی گاز جمع‌آوری شده (AGSI) انبارهای این کشور بیش از ۹۰ درصد پر است، اما با توجه به اینکه برلین گاز کمتری از روسیه خریداری می‌کند، این ذخایر تا پایان زمستان به طور کامل تخلیه خواهند شد.

پایان/

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =