تهدید توافق گازی شولتز با امارات برای ایران و روسیه!

صدراعظم آلمان پس از تلاش فراوان توانست قراردادی را برای تامین LNG بیشتربا امارات امضا کند اما این قرارداد غیرالزام آور تنها فروش یک تانکر LNG را تضمین کرده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» نوشت، شرکت RWE آلمان قراردادی را با شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) برای تحویل گاز طبیعی مایع (LNG) منعقد کرده است.

طبق این گزارش اما این معامله تاکنون تنها یک نفتکش را شامل می شود. محموله ای به میزان ۱۳۷ هزار متر مکعب LNG قرار است توسط شرکت ملی نفت ابوظبی به RWE در اواخر دسامبر یا اوایل سال ۲۰۲۳ به آلمان تحویل داده شود.

RWE همچنین اعلام کرد که با شرکت Masdar مستقر در امارات برای اکتشاف پروژه های انرژی بادی دریایی و تامین ماهانه ۲۵۰ هزار تن گازوئیل در سال ۲۰۲۳ به توزیع کننده سوخت «ویلهلم هویر» آلمان مشارکت خواهد کرد.

این قرارداد همچنین شامل یک یادداشت تفاهم برای تحویل بیشتر LNG در سال آینده است، اما این سند غیرالزام آور است و مشخص نیست که آلمان می تواند روی چند محموله LNG بیشتر حساب کند.

تهدید توافق گازی شولتز با امارات برای ایران و روسیه!

این توافقنامه در جریان سفر «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به ابوظبی در جریان سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس امضا شد.

شولتز قبل از اعلام این قرارداد به خبرنگاران گفت: ما باید مطمئن شویم که تولید LNG در جهان تا حدی بالا رفته است که تقاضای فزاینده موجود را می توان بدون توسل به ظرفیت تولید روسیه، برآورده کرد.

شولتز پس از امارات، از قطر دیدن کرد. پس از ملاقات و گفت وگوی وی با امیر قطر در بیانیه ای اعلام شد، هیچ توافقی در مورد عرضه LNG در آنجا انجام نشده است. دو کشور در حال حاضر چندین ماه است که در حال مذاکره بر سر تامین LNG هستند، زیرا برلین تمایلی به عقد قراردادهای بلندمدت با دوحه ندارد.

پس از اینکه روسیه خط لوله نورد استریم ۱ را به دلیل مشکلات فنی و تحریم ها تعطیل کرد، آلمان برای یافتن جایگزین گاز روسیه تلاش بسیاری را انجام داده است. رسانه‌ها از بروز اعتراضاتی در آلمان گزارش دادند که بسیاری خواستار راه‌اندازی خط لوله نورد استریم ۲ روسیه شدند. این خط لوله جدید که برای انتقال گاز از روسیه به آلمان احداث شد به دلیل تحریم‌ها و مانع آفرینی های بوروکراتیک هنوز عملیاتی نشده است.

پایان/

۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =