تکرار عصر نازیسم در آلمان

تورم آلمان به بالاترین سطح از دوران نازی رسیده و پس از دهه ها مجددا دو رقمی شده است.

به گزارش تحریریه، مرکز آمار آلمان Destatis گزارش داد که افزایش قیمت مصرف کننده در سال گذشته تورم را به بالاتر از ۱۰ درصد رساند و بالاترین سطح از دوران نازی تاکنون است.

آمار رسمی منتشر شده در روز پنجشنبه توسط اداره آمار فدرال نشان می دهد که تورم در آلمان در ماه سپتامبر ۱۰.۹ درصد رشد سالانه داشته است که از ۸.۸ درصد ثبت شده در ماه قبل بیشتر شده است.

این سطح بالاتر از پیش بینی ۹.۴ درصدی بازار بود که از زمان ایجاد یورو در سال ۱۹۹۹ رکورد بالایی محسوب می شد.

تکرار عصر نازیسم در آلمان

طبق گزارش ها، افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی تأثیر قابل توجهی بر بالارفتن بیش از حد نرخ تورم داشته است.

این موسسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: قیمت انرژی در سپتامبر ۲۰۲۲ نسبت به سپتامبر ۲۰۲۱ حدود  ۴۳.۹ درصد بیشتر بود. همچنین قیمت مواد غذایی نیز ۱۸.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ​​داشته است.

تکرار عصر نازیسم در آلمان

چند روز قبل، دولت آلمان یک بسته ۲۰۰ میلیارد یورویی (۱۹۴ میلیارد دلاری) را برای جبران کاهش هزینه های فزاینده انرژی و عواقب وخیم آن برای مصرف کنندگان و مشاغل تصویب کرد. بر اساس این طرح که با استقراض جدید تامین مالی خواهد شد، برلین برای توقف افزایش شدید قیمت گاز و برق تلاش خواهد کرد. همچنین برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت ها، مالیات برنامه ریزی شده گاز بر مصرف کنندگان را نیز لغو می کند.

گفته شده است، جزئیات و اطلاعات دقیق به همراه آمار نهایی میزان تورم در یک ماه اخیر هم از سوی Destatis در تاریخ ۱۳ اکتبر منتشر خواهد شد.

پایان/

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21959

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =