رکود در اروپا حتمی است!

«بلومبرگ» وقوع رکود اقتصادی در منطقه یورو را تقریبا اجتناب ناپذیر ارزیابی کرده است.

به گزارش تحریریه، بر اساس نظرسنجی «بلومبرگ»، کشورهای منطقه یورو به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی و کاهش شدید عرضه برق، به احتمال ۸۰ درصدی در یک سال آینده با رکود اقتصادی روبرو خواهند بود. پیش بینی می شود کشورهای اتحادیه اروپا تحت تاثیر بدترین تورم از دهه ۱۹۷۰ قرار خواهند گرفت.

مرکز پژوهشی شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد، این پیش بینی که از ۶۰ درصد در نظرسنجی قبلی افزایش یافته است، خطر رکود در منطقه ارزی یورو را در بالاترین سطح از جولای ۲۰۲۰ قرار می دهد.

آلمان، بزرگترین اقتصاد بلوک، یکی از کشورهایی است که بیشتر از دیگران در معرض کاهش عرضه گاز قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که پیامدهای این بحران به تدریج در ماه های آینده مشخص و محسوس شود.

رکود در اروپا حتمی است!

وضعیت اروپا و به ویژه آلمان، با آخرین توقف عرضه گاز از روسیه بدتر شده است. در ماه اوت، نورد استریم ۱ به دلیل مشکلات فنی در نتیجه تحریم ها برای مدت نامحدودی تعطیل شد.

گاز روسیه اکنون با کسری از حجم سابق خود از طریق یک خط ترانزیتی باقیمانده از اوکراین و خط لوله ترک استریم از طریق ترکیه به اتحادیه اروپا جریان دارد.

به گفته تحلیلگران، نرخ تورم بی سابقه و سایر تنگناهای عرضه در سراسر منطقه یورو همچنان باعث کاهش رشد می شود. پیش بینی شده است که تورم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به ۹.۶ درصد برسد.

پایان/

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21798

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =