ترامپ: خرابکاری در نورداستریم کار بایدن است

درحالی که ناتو خرابکاری در خط لوله انتقال گاز روسیه و آلمان را محکوم کرد اما «دونالد ترامپ» اعتقاد دارد این اقدام به وسیله واشنگتن صورت گرفته و جهان به آغاز جنگ جهانی سوم نزدیک تر شده است.

به گزارش تحریریه، بلوک نظامی «ناتو» که رهبری آن با ایالات متحده است، روز پنجشنبه با استناد به شواهد موجود اعلام کرد که آسیب وارد شده به خطوط لوله نورداستریم ۱ و ۲ که گاز روسیه را مستقیم به آلمان منتقل می کند، ناشی از خرابکاری عمدی و یک اقدام غیرمسئولانه بوده است.

این سازمان در بیانیه‌ای هشدار داد که نشتی در اتصالات سوخت نورد استریم خطرات قابل توجهی را برای حمل و نقل بین المللی و آسیب زیست محیطی گسترده به همراه دارد و خواستار تحقیقات کامل شد.

تخریب دو خط لوله زیر دریا پس از کاهش سریع فشار در این هفته شناسایی شد. زلزله شناسان در سوئد روز دوشنبه از انفجارهایی در این منطقه خبر دادند و سپس گشت های هوایی نشت گاز از این خطوط انرژی را مشخص کرد. از سوی مقامات کشورهای غربی و روسیه خرابکاری به عنوان عامل احتمالی ایجاد خسارت ذکر شد.

ترامپ: خرابکاری در نورداستریم کار بایدن است

منتقدان روسیه در رسانه های غربی و همچنین برخی از مقامات غربی ادعا کنند مسکو ممکن است خطوط لوله خود را منفجر کرده باشد تا اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد.

این در حالی است که «رادوسلاو سیکورسکی» نماینده لهستانی پارلمان اروپا، که ارتباط قوی با محافل سیاسی در واشنگتن دارد، در توییتر از ایالات متحده برای این حادثه تشکر کرد. او از مخمصه‌ای که برای مسکو ایجاد شده، ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت که اگر مسکو می‌خواهد قراردادهای خود را با مصرف‌کنندگان در اروپای غربی انجام دهد، باید از خط لوله گازی که از لهستان عبور می‌کند استفاده کند.

ترامپ: خرابکاری در نورداستریم کار بایدن است

همزمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سبق آمریکا امکان نقش داشتن دولت آمریکا در حمله به خط لوله گازی را مطرح کرد و عنوان داشت خرابکاری در خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۱ و ۲ در دریای بالتیک می تواند به جنگ جهانی سوم منتهی شود.

ترامپ ۷۶ ساله بار دیگر مدعی شد اگر وی به جای بایدن رئیس جمهوری آمریکا شده بود هیچگاه جنگ اوکراین و حمله روسیه صورت نمی گرفت.

وی تاکید دارد: واشنگتن باید بر روی موضوع مذاکره صلح بین روسیه و اوکراین متمرکز شود زیرا هر دو طرف به این نیاز دارند و آن را می خواهند.

این ادعاها در حالی از سوی ترامپ مطرح می شود وی با اعمال تحریم های سنگین علیه پروژه نورداستریم ۲ مانع اصلی در تاخیر در اتمام این پروژه بود. در واقع این ترامپ بود که توجه جهانی را به وابستگی اروپا به ویژه آلمان را به گاز روسیه برجسته کرد.

پایان/

۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21944

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =