ادعای عجیب ترامپ درباره اوکراین

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد ممکن است اوکراین در واقع پشت انفجارهای خط لوله نورد استریم باشد زیرا کی یف تسلط کاملی بر آمریکا پیدا کرده است.

به گزارش تحریریه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه ای مدعی شد که اوکراین تسلط کاملی را بر آمریکا پیدا کرده است.

رئیس‌جمهور سابق همچنین خاطر نشان کرد ممکن است کیف مقصر اصلی تخریب خطوط لوله نورد استریم روسیه در اکتبر گذشته باشد.

ترامپ درباره گزارش اخیر «سیمور هرش» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی، که گفته بود خطوط لوله توسط واشنگتن در یک عملیات مخفیانه به دستور مستقیم «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هدف قرار گرفته‌اند، رد نکرد. وی ادعاها مبنی بر اینکه مسکو خود تاسیسات را ویران کرده است را نادرست خواند.

ادعای عجیب ترامپ درباره اوکراین

او می‌گوید: ما می‌توانستیم باشیم، می‌توانست اوکراین باشد، و می‌توانست یک کشور ثالث باشد که می‌خواهد مشکلی را ایجاد کند. تنها کشور که می توانست نباشد روسیه بود. ... این منبع اصلی درآمد هنگفت مسکو است. آنها آن را منفجر نکردند تا نکته ای را بیان کنند. این تنها چیزی است که می توانم با اطمینان به شما بگویم.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین متذکر شد که شاید ایالات متحده در همراهی با اوکراین برای هدف قرار دادن خطوط لوله کار کرده باشد، زیرا کی یف قبل از این تسلط کامل خود را بر واشنگتن نشان داده است.

وی افزود: ما ابه نظر می رسد تاکنون ۱۵۰ میلیارد دلار به آنها داده ایم حال آنکه اروپا تقریباً هیچ چیزی به آنها نداده است.

ادعای عجیب ترامپ درباره اوکراین

ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد در کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ است، قبلاً قول داده بود که در صورت حضور مجدد در دفتر بیضی کاخ سفید، ظرف چند ساعت به درگیری اوکراین پایان دهد. او در یک گردهمایی تبلیغاتی این هفته در فلوریدا گفت: «من به معنای واقعی کلمه شروع به تماس می‌کنم، نه از روزی که مسئولیت را بر عهده گرفتم، بلکه از شبی که برنده شوم.

رئیس‌جمهور سابق همچنین «جنگ‌خواهان و جهانی‌گرایان» مستقر در وزارت امور خارجه، پنتاگون و «مجتمع صنعتی امنیت ملی» را مسئول تشدید درگیری ها دانسته است. او در ویدئویی از کمپین انتخاباتی که چند روز قبل منتشر شد ادعا کرد: من تنها رئیس‌ جمهوری بودم که توصیه‌ های فاجعه‌بار بسیاری از ژنرال‌ها، بوروکرات‌ ها و به اصطلاح دیپلمات‌ های واشنگتن را که فقط می‌ دانستند چگونه ما را وارد درگیری کنند، اجرا نکردم.

پایان/

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24441

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =