شوک به بازار انرژی با افزایش صادرات LNG روسیه

«الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه می گوید باوجود کاهش تحویل گاز خط لوله به اتحادیه اروپا، صادرات LNG این کشور به دیگر مقاصد افزایش یافت.

به گزارش تحریریه، «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه اظهار داشت که صادرات گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) در سال گذشته ۸ درصد افزایش یافت، این امر در حالی رخ داده است که تحویل گاز از طریق خط لوله به اتحادیه اروپا به دلیل تحریم های غرب و خرابکاری خطوط لوله نورد استریم کاهش یافته است.

روسیه در سال گذشته در مجموع ۴۶ میلیارد متر مکعب LNG صادر کرد. پیش از این، نواک پیش بینی کرده بود که صادرات به اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۱ میلیارد متر مکعب خواهد رسید و تولید هم ۸.۷ درصد رشد خواهد کرد.

نواک در جلسه ای با «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه اظهار داشت که صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله به دنبال تحریم ها و خرابکاری خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم ۲ کاهش یافته است.

شوک به بازار انرژی با افزایش صادرات LNG روسیه

وی افزود: عرضه گاز از طریق خط لوله Power of Siberia به جمهوری خلق چین افزایش یافته و حجم عرضه گاز به پکن به رکورد ۱۵.۵ میلیارد متر مکعب رسیده است.

همچنین چند روز قبل Novatek بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز مستقل روسیه گزارشی منتشر کرد که نشان می‌ داد، بر اساس برآوردهای اولیه، صادرات LNG آن شرکت در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۶.۳ درصد افزایش یافته و به ۸.۴۵ میلیارد مترمکعب رسیده است.

بر اساس محاسبات روزنامه تجاری روسی کومرسانت، این شرکت تحویل LNG به اروپا از کارخانه یامال LNG خود در قطب شمال را در طول سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳.۵ درصد افزایش داد.

پایان/

۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =