بحران انرژی ادامه دارد

غول انرژی فرانسه نسبت به بازار سخت سال ۲۰۲۳ و نبود جایگزین مناسب برای گاز روسیه هشدار داد.

به گزارش تحریریه، «پاتریک پویان» مدیر عامل شرکت TotalEnergies در گفت وگوبا شبکه خبری بلژیکی L'Echo عنوان داشت مشکلات عرضه در سال جاری نیز به دلیل نیاز به پر کردن مجدد انبارها و کاهش شدید عرضه از روسیه، بر بازار گاز اروپا تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش پویان، روند نزولی فعلی قیمت حامل های انرژی چندان دوام نخواهد داشت.

وی افزود: زمستان بسیار ملایم و انبارها پر است، اروپا به واردات گاز طبیعی مایع (LNG) کمتری نیاز دارد. اما اصول اولیه هنوز پابرجا باقی می‌ماند: در سال ۲۰۲۳ اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ گاز کمتری را از روسیه دریافت خواهد کرد. این اتحادیه دوباره مجبور به واردات گسترده LNG خواهد بود، حتی اگر مشکلات ظرفیت گازی‌سازی خود را حل نکرده باشد... اوضاع دوباره متشنج خواهد شد. زیرا اروپا به واردات بیشتر گاز نیازمند است زیرا روسیه حدود نیمی از سال ۲۰۲۲ گاز خود را اروپا عرضه کرده بود.

پویان گفت که بازار جهانی LNG در سال گذشته یک شوک خشونت باری را تجربه کرد، زیرا یک هشتم عرضه به بازار یعنی نزدیک به ۵۰ میلیون تن، باید به اروپا منتقل می شد تا منابع از دست رفته روسیه را جبران کند.

بحران انرژی ادامه دارد

وی تصریح کرد این یک شوک است، اروپا این کار را انجام داد، اما بیشتر هزینه کرد. کل بازار LNG اکنون به دلیل عرضه بسته شده است و قبل از سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۶ شرایط تسهیل نخواهد شد، زیرا وقتی به پروژه‌های جدید اعلام‌شده در ایالات متحده و قطر نگاه می‌کنید، آنها تا چند سال آینده به تولید خواهند رسید. برای جایگزینی تمام گازی که اتحادیه اروپا زمانی از روسیه دریافت می کرد (۱۰۰ میلیون تن در سال)، اروپا باید میزان LNG وارداتی خود در سال ۲۰۲۲ را دو برابر کند.

وی افزود: این ممکن است نه تنها به دلیل محدودیت‌ ها کنونی در عرضه رخ بدهد بلکه به دلیل بازگشایی اقتصاد چین که مصرف‌کننده اصلی LNG ر جهان بوده است، شرایط دشوار و سخت شود زیرا میزان تقاضا برای LNG نیز افزایش می یابد.

پایان/

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 24000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =