کمبود LNG در آلمان، زمستان سخت ادامه دارد

داده ها نشان می دهد که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا با کمبود گاز روبرو است و تا جایگزینی کامل انرژی روسیه فاصله زیادی دارد.

به گزارش تحریریه، روزنامه آلمانی «Bild am Sonntag» به نقل از «مارک هلفریچ» یکی از اعضای کمیته امور انرژی بوندستاگ گزارش داد که آلمان ممکن است زمستان آینده با کمبود گاز طبیعی مایع (LNG) مواجه شود، زیرا حجم تامین شده تحت قراردادهای موجود در این کشور از تقاضا کمتر است.

«روبرت هابک» معاون صدراعظم آلمان، در نامه‌ای به کمیته بودجه به آماری اشاره کرد که نشان می‌دهد قراردادهای فعلی گاز ۷۵ میلیارد متر مکعب LNG را برای سال آینده تامین می‌کند، در حالی که این کشور برای حفظ شرایط بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا به ۸۶ میلیارد متر مکعب نیاز دارد.

بر این اساس آلمان با کسری ۱۱ میلیارد متر مکعبی LNG مواجه است.

کمبود LNG در آلمان، زمستان سخت ادامه دارد

هلفریچ در مورد این داده‌ها ابراز نگرانی و این سوال را مطرح کرد که آلمان چگونه در فصل گرمایش بعدی زنده خواهد ماند، زیرا «هنوز هیچ طرح شفافی در مورد چگونگی افزایش واردات LNG وجود ندارد».

برلین سال گذشته با واردات LNG از طریق همسایگان اروپایی و افزایش جریان گاز خط لوله از نروژ و هلند، توانست وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد. با این حال، ذخایر گاز آن در تابستان و زمانی پر شده بود که هنوز گاز روسیه به صورت مستقیم به سوی این کشور جریان داشت.

انبارهای گاز آلمان در حال حاضر به خوبی پر شده است و هیچ خطر فوری کمبود برای آن وجود ندارد. با این حال، زمانی که انبارها در اواخر امسال خالی شوند و زمان پر کردن مجدد آنها برای فصل گرمایش بعدی فرا برسد، آلمان ممکن است با کمبود مواجه شود و دوباره مجبور شود اقداماتی را برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی انجام دهد.

کمبود LNG در آلمان، زمستان سخت ادامه دارد

هلفریچ هشدار داد: این برای اقتصاد، به معنای کاهش تولید خواهد بود.

تخمین ها نشان می دهند که آلمان هنوز تا جایگزینی کامل گاز خط لوله روسیه با LNG فاصله دارد. حتی با وجود اجرایی شدن پایانه‌های واردات بیشتر، بحران انرژی تنها در سال ۲۰۲۶، زمانی که ظرفیت تولید اضافی از ایالات متحده یا قطر در دسترس قرار گیرد، کنترل خود را کاهش خواهد داد.

پایان/

۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =