روسیه بزرگترین تامین کننده زغال سنگ آلمان!

براساس گزارش ها، برلین سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد از نیاز خود به واردات زغال سنگ را از کشور تحریم شده روسیه خریداری کرد.

به گزارش تحریریه، روزنامه آلمانی «بیلد» به تازگی با استناد به داده های انجمن واردکنندگان زغال سنگ آلمان (VDKi) گزارش داد که روسیه سال گذشته با وجود تحریم هایی که واردات سوخت فسیلی از این کشور را در اواسط سال ۲۰۲۲ ممنوع کرده بود، جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده زغال سنگ آلمان حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، آلمان در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۴.۴ میلیون تن زغال سنگ خریداری کرده است که نسبت به سال قبل از آن ۸ درصد افزایش داشته است. در حالی که واردات سوخت فسیلی از روسیه ۳۷ درصد در مقایسه با ارقام سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است، این کشور همچنان حدود ۱۳ میلیون تن زغال سنگ را به کشور اروپایی تحویل داده است که حدود ۲۹ درصد از کل واردات آن را تشکیل می دهد. خرید از سایر تامین کنندگان آلمان افزایش یافت، اما همچنان از حجم خرید روسی کمتر بود.

روسیه بزرگترین تامین کننده زغال سنگ آلمان!

در سال گذشته ایالات متحده ۹.۴ میلیون تن زغال سنگ عرضه کرد که رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد، همچنین کلمبیا با ۷.۲ میلیون تن سومین تامین کننده بزرگ اروپا شد که افزایش ۲۱۰ درصدی را نشان می دهد. انتقال زغال سنگ از آفریقای جنوبی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد چشمگیری ۲۷۸ درصدی به ۳.۹ میلیون تن رسید. استرالیا با ۶.۳ میلیون تن چهارمین تامین کننده زغال سنگ بود.

اتحادیه اروپا واردات زغال سنگ از روسیه را در ۱۰ اوت ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از بسته تحریمی مربوط به پرونده اوکراین ممنوع کرد. در سال ۲۰۲۱، روسیه حدود ۷۰ درصد از واردات زغال سنگ این بلوک را به خود اختصاص داده بود. به همین دلیل آلمان و لهستان به طور خاص به سوخت فسیلی روسیه وابسته بودند، زیرا بیشتر برق این کشورها توسط نیروگاه های زغال سنگ تولید می شود. با در نظر گرفتن تحریم، به نظر می رسد که بیشتر زغال سنگ روسیه قبل یا اندکی پس از ۱۰ اوت به آلمان تحویل داده شد.

آلمان در ماه‌های اخیر به دلیل کمبود انرژی و افزایش قیمت برق، که ناشی از کاهش عرضه گاز از روسیه در پی تحریم‌های غرب بود، برای افزایش استفاده از زغال سنگ تحت فشار قرار گرفته است. این امر البته با تعهد پیشین این کشور برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و کنار گذاشتن سوخت آلوده در تضاد است.

Germany Reopens Coal Plants Because Of Reduced Russian Energy

برلین با هدف تضمین امنیت انرژی، حتی در سپتامبر گذشته دستور از سرگیری فعالیت در معادن زغال سنگ غیرفعال خود را هم صادر کرد. بر اساس گزارش اداره آمار فدرال (Destatis)، این کشور در حال حاضر بیش از یک سوم برق خود را از نیروگاه های زغال سنگ تولید می کند. برلین همچنین توقف تدریجی نیروگاه های زغال سنگ هود را تا مارس ۲۰۲۴ به تعویق انداخت.

در اوایل این ماه، «الکساندر بته» رئیس VDKi از سیاست های اتحادیه اروپا و آلمان که به دنبال کنار گذاشتن زغال سنگ به نفع انرژی پاک تر هستند، انتقاد کرد و عنوان داشت که چنین برنامه هایی بیش از حد جاه طلبانه هستند.

او گفت این تصور که اروپا فقط برای یکی دو زمستان دیگر به زغال سنگ نیاز خواهد داشت دور از واقعیت است. حال آنکه صحبت در مورد پایان عصر زغال سنگ بدون داشتن جایگزین های قابل اعتماد غیرمسئولانه است. ابتدا باید فناوری های سبز کارآمدی را ایجاد کرد و سپس زغال سنگ را کنار گذاشت؛ نه برعکس.

پایان/

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =