پاریس استفاده از زغال سنگ برای تولید برق را مجاز دانست

بلومبرگ خبر داد که دولت فرانسه برای جلوگیری از کمبود برق اجازه استفاده بیشتر از سوخت های فسیلی از جمله زغال سنگ را صادر کرده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد که فرانسه مجوز شرکت های تولید برق را برای سوزاندن زغال سنگ بیشتر در ماه های آینده تمدید کرده است تا از کمبود در زمستان امسال جلوگیری کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تولید خروجی شرکت بزرگ برق فرانسه (EDF) که بیش از نیمی از برق فرانسه را تامین می‌کند، در زمستان امسال به دلیل مشکلات در ناوگان راکتورهای هسته‌ای که تحت تأثیر فرسودگی قرار دارند، کمتر از سطح تاریخی باقی می‌ماند.

وزارت انتقال محیط زیست فرانسه با اشاره به چشم انداز تولید انرژی باد و خورشید و کاهش مصرف انرژی گفت: تنش در سیستم برق در حال حاضر کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

این بیانیه با اشاره به این احتمال که درگیری در اوکراین ممکن است تا زمستان پایان نیابد یا اینکه خود زمستان «بسیار سخت» باشد، افزود: با این حال، در هر صورت باید همه اقدامات را برای تضمین امنیت تامین انرژی فرانسوی‌ها انجام داد.

پاریس استفاده از زغال سنگ برای تولید برق را مجاز دانست

همزمان، دولت فرانسه تلاش ها برای بهره برداری از دو نیروگاه زغال سنگ باقی مانده در این کشور تشدید کرده است. به گفته این وزارتخانه، تولیدکنندگان برق از زغال سنگ تا ۱۸۰۰ ساعت در زمستان آینده یا حدود ۱۱ هفته مجاز به فعالیت خواهند بود که کمتر از ۲۵۰۰ ساعت در زمستان سال گذشته است.

بر اساس یک فرمان دولتی، نیروگاه های زغال سنگ باید به ازای هر تن دی اکسید کربن آزاد شده هزینه بیشتری را بپردازند.

قیمت برق در اتحادیه اروپا در سال گذشته به دنبال تصمیم این اتحادیه مبنی بر کنار گذاشتن انرژی روسیه افزایش یافت. فرانسه که زمانی صادرکننده برق به اتحادیه اروپا بود، زمستان سال گذشته مجبور شد تا به شدت به واردات برق از کشورهای همسایه وابسته شود. علاوه بر این بسیاری از نیروگاه های هسته ای این کشور که ۷۰ درصد تولید برق کشور را تشکیل می دهند، برای تعمیر و نگهداری آفلاین بوده اند.

پایان/

۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27177

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =