انگلیس تحریم‌ روسیه را اجرا نمی‌کند

برخی تولیدکنندگان انگلیسی با نادیده گرفتن تحریم های روسیه به صادرات تجهیزات مهم صنعتی در حوزه سوخت و معدنی به این کشور ادامه می دهند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «تایمز» با استناد به آمار گروه تحقیقاتی Data Desk گزارش داد که تولیدکنندگان انگلیسی علیرغم تحریم های غرب تجهیزات صنعتی کلیدی را به روسیه عرضه می کنند.

تجزیه و تحلیل این رسانه از داده‌های تجاری نشان داد که علیرغم ادعای دولت لندن مبنی بر اجرای «شدیدترین تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر اقتصاد بزرگ روسیه»، شرکت‌های انگلیسی همچنان مجاز هستند تا به صادرات تجهیزات مهم برای صنایع مرتبط با سوخت و معادن روسیه ادامه دهند.

داده های صادراتی نشان داد که یکی از شرکت های تابعه شرکت ساختمانی هیل اند اسمیت (Hill & Smith) به تامین لوله های مورد نیاز در روی خطوط انتقال گاز در روسیه ادامه می دهد.

این گزارش خاطرنشان کرد که هیل اند اسمیت سال گذشته اعلام کرده بود که «هیچ مشتری یا تامین کننده مستقیمی» در روسیه ندارد.

روزنامه تایمز نوشت، بسیاری از شرکت‌های دیگر مستقر در انگلستان نیز اجازه دارند تا تجهیزات مورد نیاز در بخش‌های کلیدی صنعت استخراج مواد معدنی روسیه را تامین کنند. .

گفتنی است که پس از آغاز جنگدر اوکراین، لندن تحریم‌ ها علیه روسیه را تشدید کرد، ضمن آنکه مانع سرمایه‌گذاری‌های جدید در این کشور شد و واردات نفت، زغال‌سنگ و طلا از روسیه و صادرات کالاهای صنعتی کلیدی را به این کشور محدود کرد.

بر اساس گزارش بانک روسیه، از آغاز درگیری ها در اوکراین، لندن همچنین ۲۶ میلیارد پوند (۳۳.۴ میلیارد دلار) دارایی و ذخایر متعلق به دولت روسیه را در قلمروی خود بلوکه کرده است.

پایان/

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26768

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =