جنگ با الماس روسیه

اتحادیه اروپا به دنبال راه هایی برای محدود کردن الماس روسیه است.

به گزارش تحریریه، اتحادیه اروپا در تلاش است تا با اعمال محدودیت های بیشتر بر تجارت سنگ های قیمتی، تحریم های اقتصادی علیه روسیه را تشدید کند.

بر اساس بیانیه ای از سوی «میرید مکگینس» کمیسر ثبات مالی اروپا، که در وب سایت پارلمان اروپا منتشر شد، بروکسل به دنبال راه هایی برای محدود کردن تجارت الماس روسیه و استفاده از آنها برای کاهش درآمدهای صادراتی مسکو است.

این اظهارات در پاسخ به پرسشی از توماس زدچوفسکی، نماینده پارلمان اروپا بیان شد که ادعا کرد «مقدار قابل توجهی» از سنگ‌های تراش نخورده از طریق کانال‌های اتحادیه اروپا و به سراسر جهان صادر می‌شود.

زدچوفسکی درخواست خود را در 31 مه ارائه کرد و پرسید که آیا کمیسیون قصد دارد صادرات جواهرات تراش نخورده روسیه را در بسته تحریمی که اتحادیه اروپا در آن زمان آماده می‌کرد، لحاظ کند.

بر اساس تحریم‌های فعلی اتحادیه اروپا، سنگ‌های قیمتی مصنوعی یا بازسازی‌شده روسیه مشمول ممنوعیت واردات هستند، در حالی که سایر سنگ‌های قیمتی و الماس مشمول محدودیت‌های وارداتی نیستند، مگر اینکه در جواهرات طلا به کار برده شوند.

جنگ با الماس روسیه

مک گینس نزدیک به یک ماه پس از تصویب آخرین بسته تحریمی، به زدچوفسکی پاسخ داد که تدابیر جدیدی که در 23 ژوئن امضا شد بر جلوگیری از دور زدن محدودیت های تجاری موجود توسط روسیه با کمک کشورهای ثالث متمرکز بود و به موضوع الماس توجهی نداشت.

به گفته مک گینس، کمیسیون با کشورهای G7 و دیگر شرکای کلیدی، از جمله صنعت، تعامل می کند تا در آینده از طریق فناوری های ردیابی محدودیت های بیشتری را در این زمینه علیه روسیه برقرار سازد. ردیابی الماس اجازه می دهد تا منشاء سنگ های قیمتی بررسی و مسیر آنها از معدن تا جواهرساز مشخص شود.

وی افزود: هرگونه تصمیم برای تمدید یا اصلاح اقدامات محدودکننده موجود در واردات از روسیه باید توسط شورا به اتفاق آرا اتخاذ شود.

مسکو در ماه مه اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا الماس های روسیه را تحریم کند، خریداران را در جای دیگری پیدا خواهد کرد.

پایان/

۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =