کارتل الماسی روسیه و آفریقا

روسیه خواستار استراتژی مشترک الماس با کشورهای قاره آفریقا از طریق اجرای استانداردهای مشترک در استخراج الماس و صنعت معدن سنگ های قیمتی شد.

به گزارش تحریریه، «پاول مارینیچف» رئیس غول معدنی روسی آلروسا (Alrosa) اظهار داشت روسیه و آفریقا بیش از ۹۰ درصد از بازار جهانی استخراج الماس را در اختیار دارند و باید یک نقشه راه مشترک برای توسعه تجارت پایدار ایجاد کنند.

مارینیچف از کشورها و تولیدکنندگان خواست تا با یکدیگر همکاری کنند و رویکردهای مشترکی را در صنعت سنگ های قیمتی ایجاد کنند.

وی در جریان اجلاس روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ تاکید کرد: شرکت‌های دولتی الماس در روسیه و آفریقا باید در مورد برنامه توسعه پایدار مشترک مناسب و استانداردهای مشترک در زمینه تجارت مسئولانه تصمیم بگیرند و استانداردهایی اساسی و غیرتحمیلی را به اجرا بگذارند.

کارتل الماسی روسیه و آفریقا

وی افزود گفت وگو بین کشورهای تولیدکننده الماس آفریقایی و روسیه را دلیلی بر تضمین ثبات، قابلیت پیش بینی و پایداری در بازار الماس توصیف کرد که بهتر منافع ملی همه طرف ها را تامین می کند.

آلروسا بزرگترین تولید کننده الماس در جهان است که ۳۰ درصد از تجارت ۸۰ میلیارد دلاری سنگ های قیمتی خام جهان را به خود اختصاص می دهد.

تجارت الماس روسیه تاکنون به دلیل مقاومت واردکنندگان بزرگی مانند بلژیک که بزرگترین مرکز تجارت الماس جهان در آنتورپ است، از تحریم ها دور مانده است. بروکسل بارها برنامه های تحریم اتحادیه اروپا را متوقف کرده و هشدار داده است که این اقدام می تواند هزاران شغل را به همراه خود از بین ببرد.

با این حال، اتحادیه اروپا و G۷ مدت‌هاست که به دنبال راه‌هایی برای هدف قرار دادن الماس‌های روسیه در آن سوی مرزها هستند و قصد دارند یک سیستم ردیابی «بستن راه های فرار» (watertight) را معرفی کنند تا تجارت آنها را محدود نماید.

پایان/

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =