طلا بخرید، گران می‌شود

کارشناس حوزه اقتصادی در امارات تاکید کرد قیمت طلا در ادامه سال جاری شاهد افزایش حدود ۱۰ تا ۱۵ درصدی خواهد بود.

به گزارش تحریریه، روزنامه «البیان» امارات نوشت، «باس کویمن» مدیر اجرایی شرکت اقتصادی «DHF» پیش بینی کرد قیمت طلا در ادامه سال جاری شاهد افزایش حدود ۱۰ تا ۱۵ درصدی باشد و یک انس طلا به حدود ۷۳۴ درهم امارات برسد.

قیمت طلا در نیمه نخست سال جاری در امارات حدود ۵.۴ درصد افزایش یافت و به همین دلیل بخش طلا در این کشور رکورد ثبت کرده است. این بخش در سال جاری میلادی به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است.

از آنجا که بازارهای طلا شاهد روند مثبتی در سالجاری بوده اند دولت امارات هم ذخایر طلای بانک مرکزی خود را طی ۴ ماه نخست سال نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داد.

طلا بخرید، گران می‌شود

مدیر اجرایی شرکت دی اچ اف کاپیتال در این زمینه گفت افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی امارات طی سال های گذشته نشان دهنده کارآمدی طلا به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری است؛ به طوری که ذخایر طلای بانک مرکزی امارت در سال ۲۰۱۸ به بیش از یک میلیارد درهم رسید.

به گفته وی، اما تازه ترین گزارش ها نشان می دهند ذخایر طلای بانک مرکزی امارات در آینده نزدیک به ۲۰ میلیارد درهم خواهد رسید.

کویمن افزود با توجه به افزایش قیمت طلا در طول تاریخ و پیش بینی مثبت درباره آینده بازارها، کسانی که توانایی سرمایه گذاری دارند باید در این بخش سرمایه گذاری کنند. زیرا طلا ابزار مناسبی برای مقابله با تورم است و در نوسانات بازار ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

پایان/

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =