رکوردشکنی قیمت طلا!

تحلیلگران بازار طلا پیش بینی می کنند قیمت طلا به بالاترین حد خود برسد زیرا سرمایه گذاران پی در پی به دنبال محیطی امن و حفظ ارزش سرمایه خود به دلیل نبود اطمینان اقتصادی هستند.

به گزارش تحریریه، برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت طلا به زودی به رکورد ۲۵۰۰ دلار در هر اونس می رسد. به نظر آن ها این امر از تقاضای سرمایه گذاران برای یافتن مکانی امن و به دنبال نااطمینانی جهانی و تنش های ژئوپلیتیکی رخ داده است.

معاملات آتی در چند هفته گذشته ۳ درصد افزایش یافته است و حتی در روز سه شنبه برای مدت کوتاهی از آستانه روانی کلیدی ۲۰۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد.

«مارک نیوتن» تحلیلگر فنی پژوهشگر Fundstrat، در یادداشتی که Business Insider به آن استناد کرده است، نوشت: این افزایش بیشترین بسته روزانه را تا کنون در این ماه نشان می‌دهد و هر حرکت قیمت انس طلا به بالای ۲۰۰۶.۳۷ دلار در هر اونس در این هفته، آن را به بالاترین بسته هفتگی از بهار تبدیل می‌کند.

نیوتن نوشت: این از نظر فنی کاملاً مثبت است و به نظر من که طلا بازگشت خود را به بالاترین سطح تاریخ آغاز کرده است.

او معتقد است که افزایش قیمت هر انس طلا به بیش از ۲۰۰۹.۴۱ دلار به ورود طلا به محدوده ۲۰۶۰-۲۰۸۰ دلار منجر خواهد شد.

نیوتن به بیزینس اینسایدر گفت که شکستن مقاومت ۲۰۸۰ دلاری نشان دهنده یک "شکست فنی قطعی" است و او انتظار دارد به سرعت طلا را حتی بالاتر از این سطح نیز ببیند.

رکوردشکنی قیمت طلا؟!

او گفت: هدف فنی من برای طلا ۲۵۰۰ دلار در هر اونس است، و با توجه به کاهش نرخ های واقعی، چرخه های افزایشی و درگیری های ژئوپلیتیکی مداوم، به نظر می رسد روند افزایش ارزش فلزات گرانبها طولانی مدت باشند.

این تحلیلگر اما سپس توضیح داد که جدول زمانی که او برای ۲۵۰۰ دلار مطرح کرده است لزوماً برای پایان سال نیست، بلکه این یک هدف میان مدت است.

شمش طلا از زمان حمله گروه مسلح فلسطینی حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر افزایش یافته است. کارشناسان و بازرگانان انتظار دارند تشدید تنش و عدم اطمینان در مورد ثبات در خاورمیانه به افزایش قیمت طلا تداوم می بخشد.

سرمایه گذاران به طور سنتی در مواقع عدم اطمینان بازار برای محافظت از ریسک ها و به عنوان ذخیره ارزش به طلا روی می آورند.

شمش طلا همیشه به عنوان یک پناهگاه امن در طول دوره های بی ثباتی اقتصادی، بحران های بازار سهام، درگیری های نظامی و بیماری های همه گیر دیده می شود.

پایان/

۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28176

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =