امارات مشتری اصلی طلای روسیه

امارات متحده عربی بدون توجه به تحریم های غرب به بزرگترین خریدار شمش طلای روسیه در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری بلومبرگ به نقل از پایگاه اطلاعاتی Comtrade سازمان ملل گزارش داد، امارات متحده عربی از زمانی که کشورهای غربی واردات طلای روسیه را ممنوع کردند، طلای این کشور را با سرعتی بی سابقه به دست می آورد.

آمارها نشان می دهند که این کشور حاشیه خلیج فارس در سال ۲۰۲۲ میلادی ۹۶.۴ تن طلا از روسیه وارد کرد و به بزرگترین خریدار این فلز گرانبهای روسیه تبدیل شد. این حجم حدود یک سوم کل تولید سالانه طلای روسیه را تشکیل می‌داد.

این آمار همچنین حکایت از افزایش بیش از پانزده برابری واردات طلای این کشور عرب از روسیه نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که قبل از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، انگلیس مقصد اصلی طلای روسیه بود. با این حال، از زمانی که G۷، اتحادیه اروپا و سوئیس از تابستان گذشته واردات این فلز گرانبها را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو ممنوع کردند، بازار لندن به روی شمش روسیه بسته شد.

امارات مشتری اصلی طلای روسیه

امارات متحده عربی با وجود روابط قوی تاریخی با کشورهای غربی، از پیوستن به جنگ تحریمی علیه روسیه خودداری کرد. در عوض، ابوظبی به طور فعال در حال گسترش همکاری های اقتصادی خود با مسکو است. طبق گزارش ها، حجم تجارت امارات و روسیه در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

چین و ترکیه نیز علاوه بر امارات، خرید طلای روسیه را در ۱۸ ماه گذشته افزایش داده اند. بر اساس گزارش اخیر رویترز با استناد به اطلاعات گمرکی، این سه کشور ۹۹.۸ درصد از صادرات شمش روسیه را بین ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تا ۳ مارس ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده اند.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ماه گذشته گفت که امارات متحده عربی در مسیر تبدیل شدن به یکی از ۲۰ شریک اقتصادی برتر روسیه به دلیل رشد سریع تجارت و همکاری است.

پایان/

۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =