چین با طلا به جنگ دلار می‌رود

دولت چین با هدف مقابله با سلطه جهانی دلار بر خریدهای عمده طلای خود افزوده است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «بلومبرگ» هفته گذشته با استناد به داده های رسمی گزارش داد پکن برای هفتمین ماه متوالی در حال جمع آوری ذخایر طلا بوده است.

طبق آمار بانک خلق چین، در ماه مه، دولت چین حدود ۱۶ تن از این فلز گرانبها را خریداری کرد.

این پایگاه خبری نوشت، پکن از نوامبر سال قبل هر ماهه به ذخایر طلای خود اضافه می کند و تاکنون آن را در مجموع ۱۴۴ تن افزایش داده است.

خبرگزاری شینهوا با استناد به داده‌های اداره دولتی ارز خارجی گزارش داد تا پایان ماه می، ذخایر طلای چین به ۶۷.۲۷ میلیون اونس (۲۱۰۲ تن) رسید.

China's Most Recent Gold-Buying Spree Tops 100 Tons | SchiffGold

خریدهای جهانی چین در بازار طلا که توسط بانک های مرکزی این کشور انجام می شود در راستای دور شدن از دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره بوده است.

پس از اینکه واشنگتن و متحدانش میلیاردها دلار از ذخایر خارجی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم های غرب علیه مسکو به دلیل عملیات نظامی در اوکراین بلوکه کردند، اعتماد به دلار در سطح جهان کاهش یافته است.

بلومبرگ نوشت: بانک های مرکزی سال گذشته در بحبوحه افزایش بی اعتمادی ژئوپلیتیکی و تورم سرسخت جهانی، بر حجم خرید طلای خود افزودند.

شورای جهانی طلا ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که نزدیک به یک چهارم کل بانک های مرکزی قصد دارند ذخایر طلای خود را در ۱۲ ماه آینده افزایش دهند، زیرا دیدگاه آنها در مورد نقش آینده دلار آمریکا بدبینانه تر از قبل شده است.

پایان/

۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25989

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =