۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
افزایش تولید طلای روسیه

روسیه اعلام کرد با وجود تحریم های غرب، استخراج و تولید طلا در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش تحریریه، بر اساس آخرین داده‌های سرویس آمار فدرال ایالتی (Rosstat)، معدن‌کاران طلای روسیه در ماه مارس تولید خود را ۲۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دادند.

در مقایسه با ماه فوریه، تولید طلا در روسیه بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت. رقم سه ماهه اول ۹.۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

در همین حال، داده‌های موسسه روس‌استات نشان داد که تولید فلزات کلیدی نقره، پلاتین و پالادیوم در روسیه نیز در ماه مارس در شرایط سالانه ۱۴.۱ درصد افزایش یافت.

افزایش تولید طلای روسیه

طبق گزارش بانک روسیه، ذخایر شمش این کشور نیز در سال گذشته به رشد خود ادامه داده است.

بانک مرکزی روسیه (CBR) ماه گذشته گزارش داد که ذخایر طلا این کشور در سال گذشته با ۱ میلیون اونس افزایش تا اول مارس به ۷۴.۹ میلیون اونس رسید.

به گفته وزارت دارایی، تقاضا برای طلا در میان شهروندان روس نیز رو به افزایش بوده است، به طوری که روس ها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۵ تن شمش طلا را برای سرمایه گذاری خود خریداری کرده اند.

افزایش تولید طلای روسیه

در ماه مارس گذشته، دولت روسیه مالیات بر ارزش افزوده ۲۰ درصدی طلا را برای افراد حذف کرد، زیرا مردم در بحبوحه تحریم های گسترده غرب برای حفظ پس انداز خود عجله داشتند. چند ماه بعد، ۱۳ درصد مالیات بر درآمد حاصل از فروش شمش طلا نیز لغو شد. از آن زمان، تقاضا برای این فلز گرانبها در روسیه به شدت افزایش یافته است.

پایان/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25301

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =