فوری| افزایش دو برابری قیمت جهانی طلا

تحلیلگران و فعالان بازار جهانی طلا اعتقاد دارند قیمت هر اونس فلز زرد در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۴ هزار دلار خواهد رسید.

به گزارش تحریریه، بخش عربی زبان شبکه CNBC نوشت،«یورگ کینر» مدیرعامل و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت سوئیس آسیا کپیتال (Swiss Asia Capital) معتقد است که قیمت هر انس طلا در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۴ هزار دلار خواهد رسید.

افزایش میانگین نرخ سود و نگرانی های مربوط به رکود سبب نوسان هایی در بازارها خواهند شد و در نتیجه این نوسان ها قیمت هر انس طلا در سال آینده میلادی بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار دلار در نوسان خواهد بود. این موضوع فرصت خوبی را برای تحرک بازار طلا به وجود خواهد آورد.

در همین چارچوب بازارهای طلا تنها شاهد افزایش قیمت حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی نخواهند بود، بلکه این بازار رشد واقعی و بسیار بالایی را شاهد خواهد بود.

فوری| افزایش دو برابری قیمت جهانی طلا

به نوشته شبکه CNBC، این فعال بازارهای مالی و طلا پیش بینی کرد که شماری از اقتصادها در ۳ ماه نخست سال آینده میلادی شاهد رکود باشند. این موضوع سبب خواهد شد که بانک های مرکزی روند افزایش نقدینگی را کند سازند و در نتیجه این موضوع سرمایه گذاری بر روی طلا جذابیت بیشتری خواهد داشت.

به نوشته این تارنما، طبق داده های شورای جهانی طلا، بانک های مرکزی جهان در سه ماه چهارم سال جاری ۴۰۰ تن طلا خریداری کرده اند. کینر نیز در سایه افزایش تورم در بسیاری از نقاط جهان به خرید طلا تاکید کرد و گفت طلا تنها ابزار بسیاری خوبی است که با خرید آن می توان با تورم و رکودهای ناشی از تورم مقابله کرد و طلا پس انداز بسیار جالبی است.

پایان/

۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =