طلا بخریم یا ارز دیجیتال؟

تحلیلگر ان می گویند بازار جهانی ارزهای دیجیتال تا پایان سال جاری میلادی به میزان ۳۰ درصد کاهش می یابد و به همین دلیل سرمایه گذاران به جای بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه های خود را روانه بازار طلا می کنند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «المصری الیوم» نوشت، «محمد عبدالوهاب» تحلیلگر مسائل اقتصادی و مشاور مرکز توسعه شورای بخش اقتصادی اتحادیه عرب توصیه کرد به جای سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال در زمینه طلا سرمایه گذاری شود.

وی گفت اتفاقی که پس از فروپاشی بورس ارزهای دیجیتال FTX رخ داد، قابل پیش بینی بود و هر لحظه احتمال داشت که برای هر شرکتی که در این بازار پر ریسک فعالیت می‌کند، چنین اتفاقی رخ دهد. همه بانک‌های مرکزی جهان و در راس آنها بانک‌ کشورهای مصر، عربستان و امارات بارها نسبت به سرمایه‌گذاری در این بازار که فاقد قوانین نظارتی و مراجع نظارتی در بازار هستند هشدار داده‌ بودند و خواستار وضع قوانین، نظارت بر اجرای قوانین و حمایت از سرمایه گذاران شدند.

طلا بخریم یا ارز دیجیتال؟

عبدالوهاب تصریح کرد بازار ارزهای دیجیتال در چارچوب بازارهای سیاه قرار می گیرد زیرا مشمول هیچ قاعده یا قانونی غیر از عرضه و تقاضا و طمع و میل برای کسب سود بیشتر نیست. اگرچه این سود سبب زیان دیگران شود.

این کارشناس تأکید دارد: سقوط شرکت FTX بدون شک به دلیل تخلفات بسیار از جمله دستکاری، کلاهبرداری، غش در معامله از سوی مالک و مؤسس شرکت «سام بنکمن فرید» بوده که منجر به فروپاشی شرکت شده است. این شرایط بازار غیر رسمی پر ریسکی است که طی چند ساعت به سود زودهنگام یا زیان کشنده دست می یابد. از این رو، پیشتر درباره سرمایه گذاری درباره ارزهای دیجتیال به ویژه از سوی افرادی که تحمل زیان را ندارند، هشدار دادیم.

طلا بخریم یا ارز دیجیتال؟

عبدالوهاب دور از دور از ذهن نمی داند که بسیاری از شرکت ها در خاورمیانه به ویژه در منطقه خلیج فارس به دنبال سقوط شرکت FTX زیان ببینند. بازار ارزهای دیجیتال طی روزهای آینده رکود را شاهد بود و بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه های خود را از این بازارها خارج خواهند کرد. این موضوع بر روی قیمت همه ارزها تاثیر خواهد کرد. همچنین این موضوع بر روی دیگر شرکت ها به ویژه شرکت هایی که به دنبال افزایش نقدینگی هستند، نقش خواهد داد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی پیش بینی کرد که بازار ارزهای دیجیتال تا پایان سال جاری میلادی به میزان ۳۰ درصد کاهش یابد. دلیل این وضعیت ادامه فرار نقدینگی و همچنین از بین رفتن جذابیت سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال است و فروپاشی شرکت FTX بهترین مثال در این زمینه می باشد. با توجه به این وضعیت سرمایه گذاران باید به سوی سرمایه گذاری در بازارهای امن به ویژه طلا روی آورند زیرا طلا به سرعت معامله می شود و ارزش خود را از دست نمی دهد.

پایان/

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22800

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =