ارز دیجیتال(مخصوصا بیت کوین) را بفروشید و طلا بخرید

اقتصاددان مطرح آمریکایی پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین به زیر ۴۰۰۰ دلار می رسد بنابراین باید بیت کوین را فروخت و طلا خرید.

به گزارش تحریریه، «پیتر شیف» مدیر عامل موسسه «Euro Pacific Capital» و منتقد سرسخت بیت کوین، کاهش شدید ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان را پیش بینی کرد.

وی سرسختانه تاکید دارد که بیت کوین به زودی به زیر ۴۰۰۰ دلار خواهد رسید.

آخرین توییت شیف در پاسخ به اظهار نظر «مایکل سایلر» مدیر عامل موسسه MicroStrategy منتشر شد. وی از حامیان اصلی بیت کوین بوده است.

سایلر توییت کرده بود که بیت کوین به برندگان تعلق دارد اما شیف در پاسخ به این اظهارنظر وی اعتبار بیت کوین را با دادن ارتباط این ارز دیجیتال با سهامداران MicroStrategy به عنوان دلیلی بر این اظهارنظر مدیر موسسه فوق زیر سوال برد.

ارز دیجیتال(مخصوصا بیت کوین) را بفروشید و طلا بخرید

شیف در پاسخ به کاربری که پیش‌بینی نزولی ناموفق شیف در سال ۲۰۱۸ را به وی یادآوریب کرده بود اظهار داشت که قیمت این ارز دیجیتال پرچمدار ممکن است تا سطح ۳۸۰۰ دلار سقوط کند.

شیف در توییتی در ۱۰ مارس پیش بینی کرد که موجی از ورشکستگی‌های مرتبط با بلاک‌چین به زودی بر روی ارزهای دیجیتال آوار خواهد شد و زمستان کریپتوکارنسی ها؛ ارزهای دیجیتال را به یک انجماد عمیق فرو خواهد برد.

او از همفکارانش خواست بیت کوین خود را بفروشند و به جای آن طلا بخرند.

نظرات شیف در مورد سیر نزولی ارز دیجیتال چندان هم تعجب آور نیست. او یکی از منتقدان دیرینه سکه دیجیتال و پرچمدار این دیدگاه بوده است. او از همان روزهای اول پی در پی مرگ کریپتو را پیش بینی کرده است. در واقع، شیف سال ها است که درباره سقوط قریب الوقوع بیت کوین هشدار داده است.

با این وجود برخی کارشناسان اقتصادی می گویند علیرغم پیش بینی های وحشتناک شیف، بیت کوین ثابت کرده است که دارایی انعطاف پذیری است و با اینکه چند نوسان قیمتی قابل توجه را در طول سال ها تجربه کرده، اما همیشه توانسته است خود را احیا کند.

باوجود تداوم انعطاف پذیری بیت کوین، شیف در انتقاد خود از این ارز دیجیتال استوار بوده است. او اعتقاد راسخ دارد که بزرگترین ارز دیجیتال یک دارایی سفته بازانه است که ارزش واقعی ندارد و از سرمایه گذاران خواسته است که به جای آن طلا بخرند.

باید منتظر بود و دید که آیا آخرین پیش بینی شیف محقق خواهد شد یا خیر؟

پایان/

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =