تلاش طلا به کجا می رسد؟

قیمت طلا در تلاش است تا حمایت خود را در ۱۸۰۰ دلار حفظ کند زیرا شاخص مخارج مصرف شخصی آمریکا در ماه نوامبر ۰.۲ درصد افزایش یافت که مطابق با انتظارات بود.

به گزارش تحریریه، اگرچه بازار طلا از بالاترین سطح اخیر خود خارج شده است اما با وجود اینکه تورم به طور مداوم بالاست، همچنان به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس ادامه می‌دهد.

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی آن پس از افزایش ۰.۲ درصدی اکتبر در ماه نوامبر ۰.۲ درصد افزایش یافته است. داده‌ها مطابق با انتظارات اقتصاددانان بود.

تورم اصلی در سال جاری، مطابق با انتظارات اقتصاددانان ۴.۷ درصد افزایش یافت. تورم اصلی در مقایسه با افزایش پنج درصدی اکتبر کاهش یافته است. بازار طلا نسبت به آخرین آمارهای تورم واکنش چندانی نمی‌بیند. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۱۸۰۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

تورم اصلی در ماه گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافت که نسبت به اکتبر ۰.۴ درصد کاهش داشت. تورم در سال جاری ۵.۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، برخی از اقتصاددانان اظهار کردند که به نظر می‌رسد با افزایش درآمد، ترس از رکود بر مصرف‌کنندگان آمریکایی تأثیر می‌گذارد اما هزینه‌های شخصی ضعیف‌تر از حد انتظار می‌شود.

در این گزارش آمده است که مصرف شخصی ۰.۱ درصد نسبت به اکتبر ۰.۸ درصد افزایش داشته است. اقتصاددانان افزایش ۰.۲ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. در همان زمان، درآمد شخصی ۰.۴ درصدی افزایش یافت. اقتصاددانان به دنبال افزایش ۰.۳ درصدی بودند

منبع: کالاخبر

پایان/

۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 23429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =