خودزنی اروپایی| تحریم روسیه نتیجه معکوس دارد

معاون سابق صدراعظم اتریش اعتقاد دارد اگرچه اروپایی‌ ها بیشترین بار بحران بابت تحریم مسکو را تحمل می‌کنند؛ درحالیکه وضعیت اقتصادی روسیه خوب پیش می‌رود اروپا خود را برای ورشکستگی باید آماده کند.

به گزارش تحریریه، «هاینز کریستین اشتراخه» معاون سابق صدراعظم اتریش عنوان داشت: تحریم‌های غرب علیه مسکو نتوانسته ضربه‌ای به اقتصاد روسیه وارد کند و در نهایت فقط به اروپایی‌ها آسیب می‌زند.

او همچنین سیاستگذاران اتحادیه اروپا را متهم کرد که چشم خود را بر روی جنگ مرگبار در دونباس بسته اند. وی معتقد است این تنش به عنوان مقدمه ای برای تداوم چند ساله مناقشه کنونی عمل خواهد.

 خودزنی اروپایی| تحریم روسیه نتیجه معکوس دارد

استراخه در یک گردهمایی طرفداران بی‌طرفی در وین، که در اعتراض به تحریم‌ ها علیه روسیه بود، تاکید کرد که تصمیم اتریش برای پیوستن به این محدودیت‌ ها یک زخم ناشی از خودزنی بوده است.

او به مخاطبان اظهار داشت: اتریش به اروپا نشان داده است که تحریم‌ها چگونه به خود اروپا آسیب می‌زند.

وی هشدار داد: اگر به همین منوال پیش برود، سال آینده در ماه های مارس و آوریل با ورشکستگی دسته جمعی مواجه خواهیم شد.

وی این احتمال را دردآور و خطرناک خواند.

معاون سابق صدراعظم اتریش افزود: اگر بحران تشدید شود و افراد بیشتری مستأصل شوند، می‌تواند تحولی خطرناک در قالب تنش‌های اجتماعی ایجاد کند که هیچ فردی خواهان آن نیست.

در عین حال، استراخه ادامه داد که محدودیت ها نتوانسته اقتصاد روسیه را تضعیف کند. به اعتقاد او، در سال جاری، روس‌ها تجارت خود را دو برابر کرده‌اند و به درآمد ۲۲۰ میلیارد دلاری رسیده‌اند.

 خودزنی اروپایی| تحریم روسیه نتیجه معکوس دارد

استراخه همچنین اظهار داشت که اروپای غربی خود را در وضعیت کنونی قرار داده است، زیرا این بلوک برای سال ‌ها در مورد خشونت ها در دونباس که در سال ۲۰۱۴ پس از شورش‌های خشونت‌آمیز در کی‌یف و سرنگونی رئیس‌جمهور «ویکتور یانوکوویچ» منتخب دموکراتیک آغاز شد، به راه دیگری نگاه می ‌کرد.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه، کشورهای غربی تحریم های شدید جدیدی را علیه مسکو اعمال کردند و نیمی از ذخایر طلا و ارز خارجی آن را مسدود کردند و صادرات انرژی آن را هدف قرار دادند.

با این حال، محدودیت‌ ها باعث افزایش قیمت انرژی و هزینه‌های زندگی شد و اعتراضات متعددی را در سراسر اروپا موجب شد. در یکی از این اعتراض ها اوایل ماه جاری، صدها فعال ایتالیایی در مرکز میلان تجمع کردند تا به ارسال سلاح به اوکراین و گسترش تحریم ها اعتراض کنند.

در اواخر نوامبر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که سیاستگذاران اتحادیه اروپا تنها خودشان را برای بحران مداوم انرژی مقصر می دانند.

پایان/

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 23212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =