حمایت طلایی اعراب خلیج فارس از کرملین

رسانه های غربی فاش کردند روسیه تحریم های غرب را از طریق کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس دور می زند.

به گزارش تحریریه، پس از بالا گرفتن بحران در اوکراین، غربی‌ها با هدف زیر فشار گذاشتن روسیه یک سلسله تحریم علیه این کشور اعمال کردند که تحریم صادرات طلا و اعمال سقف قیمت بر فروش نفت، از جمله این تحریم ها بود. اکنون خبرها حاکی از این است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از این تحریم ها به عنوان یک فرصت اقتصادی بهره برده و در دور زدن این تحریم ها به روسیه یاری می رسانند!

مرکز مطالعات خلیج فارس نوشت، «رویترز» در گزارشی اعلام کرده پس از بسته شدن مسیرهای سنتی صادرات طلای روسیه، امارات متحده عربی به یک مرکز تجارت کلیدی و بزرگ ترین مقصد طلای روسیه تبدیل شده است.

امارات پس از آغاز جنگ اوکراین نزدیک به یک هزار محموله طلا به وزن 75.5 تن و به ارزش 4.3 میلیارد دلار از روسیه وارد کرده است. این درحالی است که این میزان در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۳ تن بود.

حمایت طلایی اعراب خلیج فارس از کرملین

چین و ترکیه، بزرگترین مقصدهای بعدی طلای روسیه پس از امارات هستند که هر کدام، حدود ۲۰ تن بین برهه زمانی ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تا سوم ماه مارس ۲۰۲۳ وارد کردند.

سعودی نیز با استفاده از این فرصت گازوئیل و دیزل روسیه را برای مصرف داخلی وارد کرده و در عوض تولیدات پالایشگاه های خودش را به اروپا صادر میکند.

به گزارش بلومبرگ، سعودی در آوریل گذشته روزانه ۱۷۴ هزار بشکه گازوئیل از روسیه وارد کرده است و این روند به صورت افزایشی ادامه دارد، به گونه ای که سعودی اکنون در صادرات گازوئیل و بنزین به اروپا از آمریکا نیز جلو افتاده و به بزرگترین صادر کننده انرژی به اروپا تبدیل شده است.

پایان/

۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 25748

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =