رشد اقتصادی قابل توجه امارات

امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ توانست یکی از بالاترین میانگین رشد اقتصادی در جهان را به ثبت رساند، پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۳ میلادی هم بتواند با رشدی مناسب به روند خود ادامه دهد.

به گزارش تحریریه، «عبدالله بن طوق» وزیر اقتصاد امارات به خبرگزاری رسمی این کشور «وام» گفت امارات سرمایه گذاری به ارزش ۱۶۰ میلیارد دلار در بخش های اقتصادی جدید طی سه دهه آینده را هدف گذاری کرده است.

وی معتقد است رشد اقتصاد جهانی در گرو ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در بخش های جدید اقتصادی از جمله صنایع هوا و فضا، غذا، کشاورزی، خدمات بهداشتی، نقل و انتقال، انرژی های تجدید پذیر و فناوری های پیشرفته است.

به نوشته خبرگزای رسمی امارات، وزیر اقتصاد امارات اعلام کرد این کشور در سال ۲۰۲۲ توانست تولید ناخالص ۷.۶ درصدی را ثبت کند که این رقم یکی از بالاترین میانگین رشد اقتصادی در جهان است. پیش بینی می شود اقتصاد امارات در سال ۲۰۲۳ میلادی هم بتواند با رشد ۳.۹ درصدی به روند خود ادامه دهد. طبق برآوردها رشد تولیدات غیرنفتی در این کشور هم در سال جاری به ۴.۲ درصد خواهد رسید. همچنین پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی امارات در سال آینده به رقم ۴.۳ درصد و تولیدات غیرنفتی به رقم ۴.۶ درصد برسد.

رشد اقتصادی قابل توجه امارات

وی همچنین خاطر نشان کرد که کشورش با همکاری شرکای خود برای باز کردن بازارهای جدید برای صادرات داخلی و افزایش رقابت پذیری، به دنبال تبدیل شدن به یک مدل جهانی رشد سبز و اقتصاد چرخه ای است که به پایداری رشد اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار کمک می کند. بخش صنعت یکی از بخش های دارای اولویت در این کشور است که یکی از ارکان تقویت قدرت نرم اقتصاد ملی امارات و توانمندی آن برای افزایش رقابت پذیری در بازارهای بین المللی را تشکیل خواهد داد.

طبق نظر این مقام اماراتی، به واسطه سرمایه گذاری های جدید صنایع بومی این کشور از جمله صنایع هواپیمایی، نقل و انتقال، خدمات لجستیکی، انرژی های تجدید پذیر، معادن، صنایع غذایی، پتروشمی و داروی و ... هم قادر خواهند شد در بسیاری از بازارهای منطقه ای و جهانی رقابت کنند.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات، وزیر امور اقتصادی امارات پیش بینی کرد که اقتصاد ملی امارات در سال جاری شاهد رشدی فراتر از حد پیش بینی ها باشد.

پایان/

۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =