ورود بریکس به رژیم وام های بین المللی یا همان حیات خلوت آمریکا

اعضای بریکس با هدف افزایش دامنه فعالیت های وام دهی خود به کشورهای درحال توسعه، گفت وگوها در زمینه عضویت ریاض در بانک توسعه جدید بریکس را آغاز کرده اند.

به گزارش تحریریه، بانک توسعه جدید (NDB) بریکس به عنوان یک وام دهنده چند ملیتی که هر زو بر گستره دامنه جهانی خود ادامه می دهد، به کشورهای عضو در کاهش وابستگی به دلار و یورو کمک می کند.
حال روزنامه «فایننشال تایمز» اعلام کرد که بانک توسعه جدید (NDB) و گروه بریکس در حال مذاکره با عربستان سعودی برای پذیرش این پادشاهی به عنوان دهمین عضو خود است.

انتظار می‌رود این اقدام روابط بین این وام‌دهنده مستقر در شانگهای را که توسط اعضای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، با دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان، تقویت کند.

NDB در بیانیه ای که توسط FT مشاهده شد، عنوان داشت: در خاورمیانه، ما برای پادشاهی عربستان سعودی اهمیت زیادی قائل هستیم و در حال حاضر در حال گفت وگوی واجد شرایط با آنها هستیم.

NDB که با هدف تامین مالی زیرساخت ها و توسعه پایدار در کشورهای عضو و سایر اقتصادهای نوظهور راه اندازی شده است، تاکنون بنگلادش، امارات متحده عربی، اروگوئه و مصر را به اعضای اولیه خود اضافه کرده است. این موسسه ۳۳ میلیارد دلار به بیش از ۹۶ پروژه در پنج کشور عضو موسس وام داده است.

موسسه مالی چندملیتی بانک توسعه جدید بریکس، در حال آماده شدن برای ارزیابی رسمی گزینه های تامین مالی خود است. توانایی این بانک پس از چند دور تحریم و ضربه هایی که غرب به روسیه به دلیل عملیات نظامی خود در اوکراین وارد کرد، متزلزل شد.

ورود بریکس به رژیم وام های بین المللی یا همان حیات خلوت آمریکا

برای ریاض، عضویت در این بانک چشم انداز تقویت اوراق قرضه با کشورهای عضو بریکس را ارائه می دهد.

پنج اقتصاد عضو بریکس بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان و نزدیک به یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهند.

بانک BRICS قرار است نشست سالانه خود را از ۳۰ تا ۳۱ می برگزار کند.

مذاکرات همچنین در زمانی انجام می شود که عربستان سعودی و چین در حال افزایش همکاری هستند. در ماه مارس، پکن میانجیگری توافق مهم بین ریاض و تهران بود که به کاهش تنش‌های منطقه‌ای کمک کرد. عربستان سعودی همچنین به طور قابل توجهی روابط خود را با چین در حوزه انرژی تقویت کرده است.

انتظار می‌رود سعودی‌ها به عنوان یکی دیگر از سهامداران قابل اعتماد مالی در NDB ظاهر شوند، زیرا وام‌دهنده بین‌المللی توانایی خود را برای بسیج منابع مالی ارزیابی می‌کند.

تحریم‌های روسیه نگرانی‌هایی را در مورد وابستگی این بانک به مسکو که حدود ۱۹ درصد از سهام آن را در اختیار دارد، افزایش داده است.

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25749

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =