برزیل خواستار ایجاد یک ارز واحد در آمریکای جنوبی شد

رئیس‌جمهور برزیل در نشست سران کشورهای آمریکای جنوبی خواستار ایجاد یک ارز مبادلاتی جدید در این منطقه شد.

به گزارش تحریریه، به نقل از آناتولی، لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، در نشست سران کشورهای آمریکای جنوبی خواستار یک ارز منطقه‌ای برای تجارت در میان کشورهای آمریکای جنوبی شد.

وی بر اهمیت ایجاد یک ارز واحد در میان کشورهای منطقه آمریکای جنوبی تأکید کرد و خواستار احیای اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به UNASUR شد.

در نشست اخیر ۱۱ تن از نمایندگان و سران کشورهای آمریکای جنوبی حضور داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به سران آرژانتین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، اکوادور، ونزوئلا، گویان، سورینام، اروگوئه و پاراگوئه اشاره کرد.

دینا بولارته، رئیس جمهور پرو البته به دلایل دیپلماتیک در این نشست حضور نداشت، اما به‌جای وی رئیس شورای وزرای این کشور شرکت کرد.

سران کشورهای آمریکای جنوبی به دعوت برزیل در این نشست شرکت کردند و رئیس جمهور برزیل به دنبال آن است که با ایجاد همبستگی بیشتر در میان کشورهای این منطقه مشکلات مشترک از جمله موضوعات بهداشتی، زیست محیطی، جرایم سازمان‌یافته و تجاری را حل کند.

در میان پیشنهادات مطرح شده، داسیلوا خواستار ایجاد یک ارز واحد تجاری در منطقه آمریکای جنوبی شد که از یک طرف وابستگی این کشورها به دلار آمریکا را کم می‌کند و از سوی دیگر تجارت بین آن‌ها را تقویت خواهد کرد.

مدتی پیش لولا داسیلوا و آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین از تمایل خود برای ایجاد یک ارز مشترک بین کشورهای آمریکای جنوبی به نام "سور" که به معنی جنوب است، خبر داده بودند.

منبع: ایبنا

پایان/

۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 25815

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =