آمارها از صادرات ترکیه به کشورهای حوزه خلیج فارس

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه به دنبال تقوبت روابط خود به ویژه در عرصه اقتصادی هستند، از این رو صادرات ترکیه به کشورهای منطقه در مقایسه با گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در گزارش خود درباره تلاش کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه برای تقویت همکاری اقتصادی نوشت، شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه، شیوه های تقویت روابط و افزایش همکاری در زمینه های مختلف با تمرکز بر روی همکاری اقتصادی را بررسی کردند.

در بیانیه ای که تارنمای شورای همکاری خلیج فارس منتشر کرده، آمده است دبیر خانه شورای همکاری خلیج فارس با برگزاری یک ارتباط تصویری مذاکرات شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه را مدیریت کرده است. در این مذاکرات دو طرف همکاری ها در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری و شیوه های تقویت روابط و افزایش همکاری را بررسی کردند.

آمارها از صادرات ترکیه به کشورهای حوزه خلیج فارس

این مذاکرات در شرایطی برگزار شده است که رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواستار تقویت روابط شورای همکاری خلیج فارس با کشورهای دیگر هستند.

صادرات ترکیه به کشورهای حاشیه خلیج فارس در ژانویه نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه ۱۶.۱ درصدی را نشان داده است. بر اساس داده های مجمع صادرکنندگان ترکیه (TIM)، کل صادرات این کشور در ژانویه به ۱۹.۳۸ میلیارد دلار افزایش یافت که ۱۰.۴ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش داشت.

در منطقه خلیج فارس، ترکیه ۶۷۱.۲ میلیون دلار به عراق، ۲۲۳.۱ میلیون دلار به امارات، ۲۰۲.۸ میلیون دلار به عربستان سعودی، ۱۹۱.۷ میلیون دلار به ایران، ۵۴.۹ میلیون دلار به قطر، ۴۵.۴ میلیون دلار به کویت، ۲۷.۶ میلیون دلار به عمان و ۱۴.۳ میلیون دلار به بحرین صادر کرده است.

قابل ذکر است که عربستان سعودی بیشترین افزایش صادرات ترکیه را در ماه ژانویه داشته است.

پایان/

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =