عملکرد مثبت شاخص بورس قطر

شاخص بورس قطر از آغاز سه ماه دوم سال جاری به عملکرد مثبت خود ادامه می دهد و بهترین عملکرد را در میان بورس های کشورهای عربی ثبت کرده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن نوشت، در پایان معاملات نخستین روز کاری ماه جاری میلادی شاخص بورس قطر بالاترین افزایش را ثبت کرده است. شاخص بورس قطر با ۱۴۵.۰۵ نقطه افزایش به میزان ۱.۳۲ درصد افزایش یافت.

در این روز سهام ۲۰ شرکت افزایش یافت. شاخص سهام ۶ بخش و در راس آنها بخش صنایع شاهد افزایش بودند و شاخص سهام بخش صنایع در کل به میزان ۲.۴۶ درصد رشد داشت.

در این زمینه «رمزی قاسمیه» مشاور اقتصادی و تحلیلگر بازارهای مالی گفت شاخص بورس قطر از آغاز سه ماه دوم سال جاری عملکرد مثبت خود را ادامه می دهد. سود این بازار در این دوره به میزان ۱۰.۲۵ درصد بود. در این مدت شاخص بورس قطر هم طی ماه گذشته میلادی حدود ۸.۸ درصد افزایش یافت که در میان بورس کشورهای عربی بهترین عملکرد را ثبت کرده است.

عملکرد مثبت شاخص بورس قطر

وی افزود عملکرد بخش صنایع به ویژه سهام صنایع قطر از جمله مهمترین دلایل حمایت از شاخص بورس قطر بوده است. شاخص صنایع قطر طی ماه گذشته میلادی حدود ۲۲ درصد رشد داشت.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، همچنین به دنبال افزایش سود بانک ها، بخش های مالی نیز نقش قابل توجهی در تقویت شاخص بورس قطر داشته اند. در ماه گذشته کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بخشی از ثروت خود را در بورس قطر سرمایه گذاری کردند. سرمایه گذاران حاشیه خلیج فارس حدود ۵۹۵ میلیون ریال را در این حوزه سرمایه گذاری کردند.

این سرمایه گذاران در سهام های مهم قطر از جمله «قطر الوطنی» و شرکت ارتباطات «اُرید» و «ناقلات» و «صنایع القطر» سرمایه گذاری بیشتری را انجام دادند.

پایان/

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =