کارمندهایی که میلیاردر می شوند!

شهروندان کشورهای عربی از نظر درآمد سرانه در رتبه بالایی در جهان قرار دارند؛ در کشورهای مختلف عربی بین ۱۶ تا ۴۰ سال طول می کشد تا کارمندان دولتی ۱ میلیون دلار پس انداز کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در بخشی از گزارش خود نوشت، برخی شهروندان کشورهای عربی از نظر در آمد سرانه در سطح جهانی در رتبه بالایی قرار دارند. برای شهروندان برای کشورهای عربی تنها طی ۱۶ سال می توانند با پس انداز حقوق خود یک میلیون دلار جمع آوری کنند.

در فهرستی که تارنمای (World Data) در ۲۵ آوریل سال ۲۰۲۳ منتشر کرده آمده است کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از نظر در آمد سرانه در سطح بالایی قرار دارند و بالاترین درآمدها را دارند.

بر پایه این فهرست، قطر در سطح جهانی در رتبه یازدهم قرار دارد و یک کارمند قطری طی ۱۶ سال می تواند یک میلیون دلار پس انداز داشته باشد.

کارمندهایی که میلیاردر می شوند!

یک کارمند اماراتی هم طی ۲۴ سال می تواند یک میلیون دلار پس انداز کند.

یک کارمند عمانی هم طی ۱۷ سال می تواند یک ملیون دلار پس انداز کند.

یک کارمند عربستانی هم به طور میانگین به ۳۰ سال زمان نیاز دارد تا بتواند یک میلیون دلار پس انداز کند.

یک کارمند بحرینی برای پس از ۳۸ سال و یک کارمند کویتی بعد از ۴۱ سال قادر می شود تا ۱ میلیون دلار سرمایه پس انداز کند.

برپایه آمارهایی که نشریه «گلوبال فاینانس» اواخر آوریل سال جاری منتشر کرده است قطر از نظر درآمد سرانه افراد در فهرست ثروتمندترین کشورهای منطقه خلیج فارس و کشورهای عربی قرار دارد. قطر در این زمینه رتبه نخست منطقه و رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده است.

درآمد سرانه یک فرد در قطر در سال به ۱۲۴ هزار و ۸۴۸ دلار می رسد. این در حالی است که امارات متحده عربی در خلیج فارس در رتبه دوم و در سطح جهانی در رتبه ششم قرار دارد. درآمد سرانه افراد در این کشور به ۸۸ هزار و ۲۲۱ دلار می رسد.

عربستان هم در میان کشورهای عربی در رتبه سوم و در سطح جهانی رتبه ۲۳ را به خود اختصاص داده است و در آمد سرانه افراد در این کشور به ۶۴ هزار و ۸۳۶ میلیارد دلار می رسد.

کارمندهایی که میلیاردر می شوند!

بحرین هم در منطقه رتبه چهارم و در سطح جهانی رتبه ۲۷ را دارد و درآمد سرانه افراد در این کشور به ۶۰ هزار و ۵۹۶ دلار می رسد. کویت هم در منطقه رتبه ۵ و در جهان رتبه ۳۶ را به خود اختصاص داده است و در آمد سرانه افراد به ۵۳ هزار و ۳۷ دلار می رسد.

اگرچه عمان در این فهرست قرار نگرفته است، اما برپایه آمار ارائه شده از سوی تارنمای "World Salaries" میانگین حقوق در عمان هر ماه ۴ هزار و ۶۸۳ دلار است.

به نوشته تارنمای الخلیج آنلاین، در آمد سرانه بهترین معیار برای سنجش ثروت کشورها است. زیرا در آمد سرانه بیانگر متوسط سطح زندگی شهرواندان هر کشوری است.

«منیر سیف الدین» تحلیلگر مسائل اقتصادی اعتقاد دارد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از نظر سطح رفاه و کاهش سطح بیکاری در سطح متمایزی قرار دارند. آنچه کخ به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در تحقق مطالبات مربوط به رفاه شهروندان کمک می کند آن است که شمار شهرواندان این کشورها اندک و درآمد سرانه آنها بسیار بالا است.

این کشورها دارای درآمدهای نفتی بالایی هستند و از ثبات و امنیت برخوردارند. این عوامل برای جذب سرمایه گذاری و گردشگران مهم است و این مسائل به سود شهروندان تمام می شود. به همین دلیل رفاه شهروندان این کشورها طی سال های اخیر افزایش یافته است. همزمان مدیران و رهبران این کشورها نیز برای تنوع بخشی به اقتصاد و تقویت سرمایه گذاری های خارجی و گسترش بخش گردشگری و رفاهی تلاش می کنند.

بر اساس گزارشی که گروه بین المللی «اچ اس بی سی» در ژانویه گذشته منتشر کرد چشم انداز اقتصاد کشور عربی خلیج فارس برای سال ۲۰۲۳ مثبت است. این موسسه پیش بینی کرد کشورهای عربی در سال جاری بالاترین رشد جهانی را تجربه کنند و میانگین رشد آن ها به ۵ درصد برسد.

پایان/

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      اما بزودی ما یک میلیون سال طول می کشد تا کارمندان ما تنها 40 دلار پس انداز کنند.