کاهش صادرات LNG آمریکا

مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری تاسیسات و افت تقاضا برای انرژی در اتحادیه اروپا موجب کاهش صادرات گاز مایغ آمریکا به قاره سبز شده است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» با استناد به داده های اولیه Refinitiv گزارش داد که صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا (LNG) در ماه ژوئن ۱۰ درصد کاهش یافته و به دلیل تعمیر و نگهداری کارخانه و کاهش تقاضای اتحادیه اروپا به ۶.۸۲ میلیون تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، قطعی های برنامه ریزی شده در دو تامین کننده بزرگ ایالات متحده بر تولید LNG در این کشور تاثیر گذاشته است. بطبق بررسی این نهاد وقوع زمستانی گرمتر از حد معمول منجر به افزایش ذخایر گاز و کاهش قیمت‌ها در اروپا و جهان شد.

«لو مینگ پانگ» تحلیلگر ریستاد انرژی، گفت: عرضه گاز به نیروگاه های ایالات متحده در هفته آخر ژوئن ۱۰.۷ میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) بود که «کمتر از میانگین ماه مه ۱۲.۳ bcfd است این مورد به دلیل تعمیر و نگهداری برنامه ریزی به وقوع پیوسته است.

گزارش ر ویترز نشان داد که واردات کلی LNG اتحادیه اروپا در ماه گذشته کمتر از قبل شده و بین ۱۳.۲ میلیارد مکعب در روز تا ۱۴.۵ میلیارد مکعب در روز بوده است. برخی کشورهای اروپایی هم که به اهداف ذخیره سازی خود رسیده اند و احتمالاً ظرفیت کامل را دارند.

کاهش صادرات LNG آمریکا

داده‌ها نشان می‌دهد که سهم این بلوک از صادرات ایالات متحده در ژوئن ۴۷ درصد بوده است، در حالی که در ماه قبل از آن سهم آمریکا ۶۰ درصد و در آوریل ۷۱ درصد بوده است. رویترز نوشت: آسیا ۲۷ درصد از کل صادرات آمریکا در ماه ژوئن را به خود اختصاص داد، در حالی که در ماه می این میزان حدود ۱۴ درصد بود، همچنین آمریکای لاتین ۱۷ درصد از کل صادرات ماه گذشته آمریکا را به خود اختصاص داده بود.

با این حال منبع فوق خاطرنشان کرد که ۶.۸۲ میلیون تن صادرات LNG ایالات متحده در ژوئن بالاتر از سطح سال گذشته بود، زیرا محموله ها به دلیل آتش سوزی شدید و قطعی در Freeport LNG، دومین تولید کننده بزرگ ایالات متحده، در آن زمان به شدت محدود شده بود.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که اگر تقاضا کاهش نیابد، صادرات می تواند در این سه ماهه رشد کند، زیرا جریان گاز به کارخانه های ایالات متحده پس از پایان تعمیر و نگهداری افزایش می یابد.

تقاضای اتحادیه اروپا برای LNG سال گذشته پس از آغاز درگیری در اوکراین و تحریم‌های مرتبط علیه روسیه که زمانی تامین‌کننده اصلی انرژی این اتحادیه بود، افزایش یافت. اتحادیه اروپا مسیر تامین گاز خود را خط لوله گازی روسیه به محموله‌های LNG، عمدتاً از ایالات متحده و قطر، تغییر داد.

پایان/

۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26401

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =