عراق ۲.۵ تن طلا در یک روز خرید

عراق اعلام کرد این کشور حدود ۲.۵ تن طلا در روز پنجشنبه خریداری کرده و حالا کل ذخایر طلای بانک مرکزی به ۱۳۲.۷۳ تن می‌رسد.

به گزارش تحریریه، دبیرکل بخش سرمایه‌گذاری بانک مرکزی عراق اعلام کرد این کشور حدود ۲.۵ تن طلا در روز پنجشنبه خریداری کرده و حالا کل ذخایر طلای بانک مرکزی به ۱۳۲.۷۳ تن می‌رسد.

به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی عراق هفته گذشته ذخایر طلای خود را حدود 2 درصد در یک روز افزایش داد و آن را بخشی از طرح تدریجی خود برای بالا بردن ذخایر این فلز گران‌بها به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بحران‌های اقتصادی نامید.

دبیرکل بخش سرمایه‌گذاری بانک مرکزی عراق گفت: این کشور حدود 2.5 تن طلا در روز پنجشنبه خریداری کرده و حالا کل ذخایر طلای بانک مرکزی به 132.73 تن می‌رسد. استراتژی این بانک خرید بیشتر طلا در نیمه دوم سال جاری میلادی است. طرح بانک مرکزی خرید مقادیر کوچک طلا در چندین مرحله است نه مقادیر بالا در یک مرحله.

بانک‌های مرکزی سراسر دنیا ذخایر طلای خود را در بحبوحه بالا گرفتن مخاطرات ژئوپولیتیکی و اقتصادی افزایش می‌دهند. عراق به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک، خرید طلا را در 2022 پس از یک وقفه 4 ساله و طی برنامه‌ای برای متنوع کردن سرمایه‌های خارجی 100 میلیارد دلاری خود از سر گرفت.

بانک مرکزی عراق 34 تن طلا در ژوئن سال گذشته میلادی خریداری کرد و ذخایر خود را 35 درصد افزایش داد. عراق طلای خود را در بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی فرانسه نگهداری می‌کند.

پایان/

۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 25813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =