آینده دینار عراق

کارشناس مسائل اقتصادی عراق بر این باور است که بغداد باید با حمایت از دینار عراق در بخش صنعت و کشاورزی و استفاده از دینار در تجارت خارجی، تقاضا برای دلار را در بازارهای موازی کاهش دهد.

به گزارش تحریریه، «صفوان قصی» کارشناس مسائل اقتصادی عراق در گفت وگو با تارنمای «المعلومة» عراق سازوکارهای حمایت از دینار عراق و کاهش تقاضا برای خرید دلار در بازارهای موازی را تشریح کرد.

وی معتقد است که دولت عراق می تواند از طریق بخش صنعت و کشاورزی و ... از دینار عراق پشتیبانی کند. همچنین دولت عراق می تواند با آگاهی خزانه داری آمریکا، فروش نفت به کشورهای مشخص از جمله مصر و اردن را با دینار عراق انجام دهد.

آینده دینار عراق

این کارشناس افزود به کاربستن این سازوکار می تواند زمینه را برای بازرگانان عراق جهت واردات کالا با استفاده از دینار فراهم کند. این موضوع زمینه واردات مواد غذایی، نوشیدنی های گازدار، سیگار، دارو و دیگر کالاها از کشورهایی که نفت به آنها با دینار فروخته می شود، فراهم می کند.

در این چارچوب از جمله این کشورها اردن و مصر هستند که می توان با استفاده از دینار در مبادلات از این کشورها کالا وارد کرد. اجرایی شدن سازوکار استفاده از دینار می تواند از میزان فشارها برای تقاضای دلار در بازارهای موازی کاهش دهد.

وی تاکید کرد باید با اقداماتی اعتماد را به دینار برگرداند و وزارت امور مالی و بانک مرکزی عراق باید در این زمینه هماهنگ عمل کنند.

پایان/

۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 26492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =