اوج گیری قیمت طلا در سال ۲۰۲۴

بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند تا پایان سال آینده میلادی قیمت هر انس طلا به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد رسید که این رقم افزایش ۲۶ درصدی را نشان می دهد. این در حالی است که کشورهای عضو گروه بریکس هم با هدف مقابله با سلطه جهانی دلار و می خواهند ارز جدیدی را با پشتوانه طلا به جای دلار معرفی کنند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «الوطن» مصر در گزارشی به قلم «مارینا رووف» نوشت، بسیاری از گزارش های جهانی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی به بالاترین سطح خود خواهد رسید. این پیش بینی ها به دنبال نگرانی ها نسبت به تداوم رکود در بازارها مطرح شده زیرا در چنین شرایطی جایگاه طلا به عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاری ارتقاء پیدا خواهد کرد.

به نوشته الوطن، قیمت طلا در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح خود رسید. هر انس طلا در آن زمان به ۲۰۷۲.۵ دلار رسید. بسیاری از کارشناسان می گویند تا پایان سال آینده میلادی قیمت هر انس طلا به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد رسید که این رقم افزایش ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

تحلیلگران معتقدند در سال ۲۰۲۴ هر انس طلا به ۲ هزار ۵۰۰ دلار خواهد رسید زیرا هر گونه رکودی برای بازار طلا مثبت خوهد بود.

اوج گیری قیمت طلا در سال ۲۰۲۴

همچنین پیش بینی می شود ضعف در اقتصاد آمریکا و چین بر روی قیمت طلا تاثیر داشته باشد. هنگامی که نرخ سود و قیمت دلار پایین می آید قیمت طلا بالا می رود و این احتمال وجود دارد با آغاز سال ۲۰۲۴ این اتفاق رخ دهد.

علاوه بر این همزمان بسیاری از بانک های مرکزی به ویژه در اقتصادهای نوظهور به سمت کنار گذاشتن دلار و استفاده از طلا را به عنوان جایگزین آن پیش می روند تا بتوانند در برابر تحریم های غرب سپری ایجاد کنند. همچنین کشورهای عضو گروه بریکس ( برزیل، هند، چین، آفریقای جنوبی، روسیه) نیز به دنبال جایگزین کردن ارزی به جای دلار هستند؛ گفته می شود این ارز از پشتوانه طلا برخوردار خواهد بود.

پایان/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 26974

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =