کاهش سطح عمومی رفاه در انگلیس

بانک مرکزی انگلیس ضمن اعلام هشدار در زمینه بالا بودن قیمت مواد غذایی در این کشور عنوان داشت که افزایش سرسام آور قیمت اقلام اساسی منجر به کاهش استانداردهای زندگی در انگلستان شده است.

به گزارش تحریریه، «هاو پیل» اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس هشدار داد که تورم فزاینده ای که اقتصاد انگلیس را فلج کرده، ممکن است کند شود، اما گران تر شدن قیمت غذا نسبت به قبل از بحران موجب افزایش هزینه زندگی خواهد بود.

ارقام رسمی نشان می دهد که تورم مواد غذایی در دهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید (PPP) در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن به شدت بالا و در سطح ۱۷.۳ درصد باقی مانده است.

اسکای نیوز به نقل از پیل عنوان داشت: اگرچه این دوره ای است که شاهد کاهش قیمت مواد غذایی هستیم، متاسفانه به نظر می رسد که این موضوع ممکن است برای مدت کوتاهی باشد و حتی در آینده، شاهد آن نباشیم.

به گفته این اقتصاددان برجسته، تأثیر بحران بر قیمت مواد غذایی درانگلیس طولانی تر از آنچیزی که انتظار می رفت، بوده است.

پیل به عدم اطمینان در مورد زنجیره تامین کالاهای اساسی مانند گندم و روغن آفتابگردان در نتیجه درگیری اوکراین و تحریم های غرب علیه روسیه اشاره کرد که هزینه مواد خام و مواد غذایی اساسی را افزایش داده است.

کاهش سطح عمومی رفاه در انگلیس

پیل ابا بیان اینکه شرکت‌های انگلیسی با بستن قراردادهای گران قیمت به افزایش هزینه ها واکنش نشان داده‌اند، افزود که با پایان یافتن این قراردادها و در انتهای اختلال عرضه، افزایش قیمت‌ها شروع به کند شدن خواهد کرد.

رشد قیمت مصرف کننده در این کشور علیرغم تلاش های دولت برای مهار تورم به طور مداوم بالا باقی مانده است، زیرا مقامات و اتحادیه های کارگری سوپرمارکت ها را به تورم ساختگی و سودجویی به ضرر مصرف کنندگان متهم می کنند.

پیل قبلاً گفته بود که خانوارها و مشاغل انگلیسی باید بپذیرند که اکنون فقیرتر هستند و باید از درخواست افزایش دستمزدها و افزایش قیمت ها دست بردارند.

وی تاکید کرد: برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفتند خرید کالاهای خود را در بازارهای بین‌المللی متوقف کنند تا این بلاتکلیفی را کاهش دهند، اما به طور بالقوه قیمت ها در سطوح بسیار بالایی قفل است و هنوز هم آن را از طریق سیستم به آنچه در نهایت ما در داخل مغازه ها پرداخت می‌کنیم منتقل می‌کنند.

پایان/

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 26894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =