خروج غول خودروساز آلمان از روسیه

غول خودروسازی آلمانی تاسیسات چند میلیارد دلاری خود در روسیه را به مبلغ ناچیزی واگذار کرد و به صورت رسمی از این کشور خارج شد.

به گزارش تحریریه، گروه فولکس واگن آلمان به عنوان شرکت خودروسازی شماره یک جهان، در گزارش مالی این شرکت برای نیمه اول سال ۲۰۲۳ اعلام کرد فروش واحد تجاری روسیه خود را به مبلغ ۱۲۵ میلیون یورو (۱۳۹ میلیون دلار) به پایان رسانده است.

این خودروساز آلمانی فروش سهام خود در تجارت روسیه را به یک سرمایه گذار محلی به نام Art-Finance که توسط فروشنده اتومبیل روسی Avilon حمایت می شود، نهایی کرد. این گزارش نشان می دهد که این معامله در ۱۸ می تکمیل شده است.

این خریدار به غیر از گروه فولکس واگن روسیه، بخش قطعات و خدمات فولکس واگن، لیزینگ اسکانیا، اسکانیا فاینانس و بیمه اسکانیا را خریده است.

روزنامه تجاری روسی RBK در ماه مارس به نقل از «میخائیل بورمیستروف» مدیر عامل INFOLine-Analytics گزارش داد که در ابتدای سال ۲۰۲۲، حداقل ارزش بخش تجاری فولکس واگن در روسیه بدون در نظر گرفتن دارایی های نامشهود آن در حدود ۱.۵ میلیارد دلار بود.

خروج غول خودروساز آلمان از روسیه

فولکس واگن از دیگر خودروسازان خارجی بزرگ پیروی کرد و سال گذشته پس از آنکه کشورهای غربی تحریم هایی را علیه مسکو به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعمال کردند، فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.

کارخانه این شرکت تولید گل سرسبد خود در کالوگا را با متحمل شدن هزینه های هنگفت متوقف کرد. در نتیجه، ارزش تخمینی کل این واحد تجاری در روسیه در اوایل سال جاری بیش از ۴۰ میلیارد روبل (۴۳۶ میلیون دلار) برآورد می شد. این کارخانه در کالوگا حداکثر ظرفیت تولید ۲۲۵۰۰۰ خودرو در سال را داشت و مدل های فولکس واگن تیگوان، فولکس واگن پولو و اشکودا رپید را تولید می کرد.

این شرکت همچنین مونتاژ خودرو را در کارخانه ای در نیژنی نووگورود متعلق به یک سازنده خودروهای تجاری روسی به حالت تعلیق درآورد.

در ژوئن ۲۰۲۲، حدود ۲۰۰ کارمند فولکس واگن در نیژنی نووگورود به دلیل استعفای داوطلبانه، شش ماه حقوق دریافت کردند.

ماه گذشته نیز شعبه سابق روسی فولکس واگن نام خود را به AGR Automotive Group تغییر داد.

پایان/

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26740

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =