وزارت صمت روسیه بازار خودرو را انحصاری نکرد!

برخلاف بازار انحصاری ایران، خودروهای چینی در حال پر کردن جای خالی برندهای غربی در روسیه هستند به نحوی که چهار خودروی پرفروش سال گذشته این کشور تحریم شده ساخت چین بودند.

به گزارش تحریریهف شبکه خبری روسی «راشا تودی» به نقل از «بلومبرگ» گزارش داد که برندهای خودروی چینی در بحبوحه خروج برندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی در روسیه گسترش زیادی را آغاز کرده اند.

در سال ۲۰۲۲، خودروسازان چینی جیلی، چری و گریت وال موتورز ۱۷ درصد از بازار خودرو روسیه را به خود اختصاص دادند و خلأ بزرگ‌ترین خودروسازان جهان مانند فولکس واگن، نیسان، رنو و تویوتا را پر کردند.

تحریم های اقتصادی و فشارهای سیاسی ادامه فعالیت شرکت های غربی به ویژه برای بسیاری از خودروسازان را در سال گذشته در روسیه دشوار کرد. این شرایط به ویژه، اختلالات لجستیکی را پس از توقف واردات خودرو و قطعات یدکی به این کشور افزایش داد.

این رشانه آمریکایی اعلام کرد که خودروساز فرانسوی رنو یکی از بزرگترین ضررها را در بین کسب و کارهایی که مجبور به ترک روسیه شدند، تحمل کرد. این شرکت فرانسوی در نتیجه خروج از دومین بازار بزرگ خود، ۲.۴ میلیارد دلار دارایی از دست داد.

وزارت صمت روسیه بازار خودرو را انحصاری نکرد!


بلومبرگ گفت، برخی از کارشناسان معتقدند که خودروسازان چینی نیز در معرض فشار بر سر تجارت خود در روسیه هستند، با اینحال برخی دیگر می گویند که شرکت های چینی به دلیل ناشناخته بودن در اروپا، توانسته اند مخفیانه و زیرپوستی به کار خود ادامه دهند.

بر اساس گزارش آژانس تحلیلی روسی Autostat، چهار خودروی پرفروش سال گذشته، ساخت چین بودند.

فروش چری در روسیه که دومین صادرکننده بزرگ خودروی چینی در سراسر جهان است، در سال گذشته به طور میانگین ۴۴۷۵ خودرو در ماه بوده است.

شرکت گریت وال هم با میانگین فروش ماهانه ۲۹۴۰ خودرو در رتبه دوم قرار گرفت.

وزارت صمت روسیه بازار خودرو را انحصاری نکرد!

براساس گزارش Autostat، جیلی که مدل هایی مانند Coolray و Atlas را به فروش می رساند، با ۲۰۳۵ دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت.

پایان/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 24582

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =