نگاه خودروسازی روسیه به آفریقا

بزرگترین شرکت های خودروساز روسیه صادرات به آفریقا را در دستور کار قرار می دهند.

به گزارش تحریریه، تولیدات شرکت AvtoVAZ در حال حاضر در ده ها کشور در سراسر جهان فروخته می شوند و اکنون به گفته معاون نخست وزیر روسیه، بزرگترین خودروساز روسیه برای صادرات به آفریقا برنامه ریزی می کند.

«دنیس مانتوروف» معاون نخست وزیر روسیه به تاس اعلام داشت که شرکت بزرگ خودروسازی روسی AvtoVAZ قصد دارد در سال ۲۰۲۳ حداقل ۲۰ هزار خودرو صادر کند و در این چارچوب در حال بررسی امکان ورود به بازارهای آفریقا است.

نگاه خودروسازی روسیه به آفریقا

AvtoVAZ بزرگترین تولید کننده خودرو در روسیه و اروپای شرقی است که سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید می کند. این کشور در حال حاضر سهم بازار ثابتی در کشورهای کشورهای مشترک المنافع برجای مانده از شوروی دارد.

این شرکت همچنین به دیگر کشورها همچون ایران، سوریه، مغولستان، تونس، لبنان، مصر، ترکیه و مجارستان خودروهای تولیدی خود را صادر می کند و به تازگی صادرات خودرو به چین و امارات متحده عربی را نیز آغاز کرده است.

نگاه خودروسازی روسیه به آفریقا

معاون نخست وزیر روسیه در پاسخ به سوالی درباره امکان صادرات خودروهای ساخته شده در دیگر شرکت های خودروساز روسی از جمله مسکویچ (Moskvich) هم عنوان داشت که این موضوع در دست بررسی قرار دارد.

وی تاکید کرد این رویکرد نه تنها برای مسکویچ بلکه برای سایر خودروسازان روسی نیز صادق است. در عین حال، بازارهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای مستقل مشترک المنافع هم به طور سنتی برای صنعت خودروی روسیه مهم هستند.

پایان/

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23640

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =