تورم بی سابقه در کشور پیشرو عربی

نرخ تورم سالانه در این کشور از ۱۰.۲ درصد در ژانویه گذشته به ۱۰.۴ درصد در فوریه رسید که بالاترین سطح در ۳۰ سال گذشته است. مولفه هایی چون افزایش هزینه های واردات انرژی و مواد اولیه و پیامدهای جنگ اوکراین سبب وخیم تر شدن بحران این کشور شده است.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «الجزیره» قطر در بخشی از گزارش خود درباره افزایش تورم در تونس نوشت، تورم در تونس به بالاترین رقم خود طی ۳۰ سال گذشته رسیده است. مرکز آمار تونس اعلام کرده است نرخ تورم سالانه در تونس از ۱۰.۲ درصد در ژانویه گذشته به ۱۰.۴ درصد در فوریه رسید که بالاترین سطح در ۳۰ سال گذشته است.

به نوشته الجزیره، مواردی مانند کمبود کالاهای اساسی و افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی و خدمات مربوط به حمله نقل در افزایش میزان تورم تاثیر گذار بوده است.

بانک مرکزی تونس دسامبر گذشته نرخ بهره اصلی را ۷۵ واحد پایه افزایش داد و از رقم ۷.۲۵ به ۸ درصد افزایش داد تا با تورم بالا مقابله کند.

تورم بی سابقه در کشور پیشرو عربی

تورم بی سابقه در کشور پیشرو عربی

رئیس بانک مرکزی تونس در فوریه گذشته اعلام کرد برآوردهای این بانک نشان می دهد تورم امسال به ۱۱ درصد افزایش می یابد در حالی که این رقم در سال گذشته حدود ۸ درصد بود.

در بخش پایانی گزارش الجزیره آمده است، تونس شاهد یک بحران اقتصادی بی‌سابقه است که افزون هزینه‌های بالای واردات انرژی و مواد اولیه، پیامدهای جنگ اوکراین هم این بحران اقتصادی را وخیم تر کرده است.

پایان/

۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 24613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =