ورود چین به جمع بزرگترین صادرکنندگان خودرو

چین با سه برابر کردن صادرات خودروی خود در سه سال گذشته به جمع بزرگترین صادرکنندگان خودروی جهان وارد شد.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» روز گذشته با استناد به داده های انجمن خودروهای مسافری چین عنوان داشت که تعداد محموله های خودرویی که در سال ۲۰۲۲ از چین به بازارهای بین المللی ارسال شد به بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه رسیده است. از این نظر چین اکنون به رتبه سومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شده است.

تعداد خودروهای صادراتی چین پس از ژاپن و آلمان قرار گرفته اما به رتبه ای بالاتر از ایالات متحده و کره جنوبی رسیده است و کارشناسان را بر این داشت این امر را نشان دهنده ظهور یک رقیب قوی برای غول های خودروسازی جهان توصیف کنند.

برندهای چینی در حال حاضر جزو پرفروش ترین برندهای خاورمیانه و آمریکای لاتین هستند. در اروپا، مدل‌های الکتریکی تسلا و برندهای اروپایی سابق متعلق به چین (و همچنین برندهای اروپایی مانند داچیا اسپرینگ و بی‌ام‌و iX۳) بیشترین خودروهای ساخت چین را تشکیل می ‌دهند.

ورود چین به جمع بزرگترین صادرکنندگان خودرو

از طریف دیگر طیف گسترده ای از برندهای داخلی چین همچون BYD و Nio نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. BYD با حمایت شرکت Berkshire Hathaway متعلق به «وارن بافت»، بازارهای کشورهای توسعه یافته مانند استرالیا را با خودروهای الکتریکی خود در سیطره خود در آورده است.

بر اساس داده های جداگانه منتشر شده توسط انجمن خودروسازان چین (CAAM)، صادرات خودرو از سرزمین اصلی چین هم با افزایش سالانه ۵۴.۴ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و در سال ۲۰۲۲ به ۳.۱۱ میلیون دستگاه رسیده است. این موضوع چین را پس از ژاپن به دومین کشور بزرگ جهان در صادرات خودرو تبدیل کرده است.

به گفته MarkLines ارائه‌دهنده داده‌های صنعت خودرو، خودروسازان ژاپنی در ۱۱ ماه اول سال گذشته میلادی حدود ۳.۲ میلیون دستگاه خودرو به بازارهای بین‌المللی ارسال کرده‌ اند. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۱ تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

در همین حال، طبق اعلام انجمن صنعت خودرو آلمان (VDA)، آلمان در سال گذشته ۲.۶۱ میلیون خودرو فروخت که از افزایش ۱۰ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

پایان/

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23992

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =