جاسوسی خودرویی پکن از لندن!

رسانه های انگلیسی گزارش دادند در بررسی تعدادی از خودروهای دولتی تهیه شده از چین برخی تجهیزات جاسوسی همچون دستگاه ردیاب توسط ماموران اطلاعاتی کشف شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبری iNews به نقل از منابع اطلاعاتی عنوان داشت که یک دستگاه ردیاب چینی مخفی و در کنار برخی تجهیزات مزاحم در بازرسی امنیتی اخیر خودروهای دولتی انگلستان کشف شده است.

بر اساس گزارش فوق، این بررسی در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد فعالیت‌های جاسوسی ادعایی پکن و مسکو در این کشور انجام شد.

در بررسی ها مشخص شد که دستگاه ردیاب حاوی یک سیم کارت است که می تواند داده های مکانی را منتقل کند. منبع این روزنامه ادعا کرد که این دستگاه در قسمت مهر و موم شده یک وسیله نقلیه که از یک تامین کننده در چین تهیه شد، کار گذاشته شده بود و گمان می رود که توسط سازنده خودرو این تجهیزات را نصب کرده باشد.

جاسوسی خودرویی پکن از لندن!

این منبع اطلاعاتی در مورد نحوه کاز دستگاه به رسانه ها اظهار داشت که دستگاه فوق قابلیت بررسی شرایط را برای یک دوره زمانی چند ماهه و چند ساله دارد، به صورت پیوسته حرکات را ثبت می کند، و همیشه اطلاعات دقیقی را از فعالیت های خودرو در اختیار می گذارد و می تواند به آرامی و روشمند در مدت زمان بسیار بسیار طولانی وظایف خود در جمع آوری اطلاعات را انجام دهد.

این منبع افزود: در جریان بازرسی های امنیتی، خودروهای دولتی توسط ماموران اطلاعاتی با دقت وارسی می شوند و همچون یک عمل جراحی تا آخرین مهره و پیچ را از هم جدا می کنند. در مورد خودروی فوق هم گفته می شود که علاوه بر سیم کارت مشکوک، موارد نسبتا نگران کننده دیگری نیز در خودرو کشف شد.

جاسازی سیم کارت ها در وسایل نقلیه مدرن رایج هستند و توسط سازندگان برای اهداف مختلفی مانند جمع آوری بازخورد عملکرد خودرو نصب می شوند. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا دستگاه بازیابی شده یک اقدام استاندارد برای خودروی مربوطه بوده است یا خیر.

جاسوسی خودرویی پکن از لندن!

مقامات چینی به شدت دخالت پکن در ماجرای جاسازی دستگاه ردیاب در خودرو را رد کرده و گزارش مربوط به سیم‌کارت را شایعه ای کاملا بی‌اساس و تلاشی برای بدنام کردن تولیدکنندگان چینی ارزیابی می کنند.

سخنگوی سفارت چین در انگلیس هم در واکنش به حاشیه ها اظهار داشت: ما قاطعانه با دستکاری سیاسی در زمینه همکاری های عادی اقتصادی و روابط تجاری یا هرگونه تهمت زدن به شرکت های چینی مخالفیم. دولت چین همیشه شرکت‌های چینی را تشویق می‌کند تا تجارت خارجی و همکاری سرمایه‌گذاری را مطابق با قوانین محلی و همچنین اصول بازار و قوانین بین‌المللی انجام دهند. ما قاطعانه با اقدامات برخی افراد برای گسترش حساسیت ها در مفهوم امنیت ملی برای از بین بردن اعتبار شرکت های چینی مخالفت می کنیم.

پایان/

۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =