۲۰۲۳ سال رکود اقتصادی

اقتصاددانان پیش‌بینی تلخی را از سال ۲۰۲۳ ارائه می دهند و آن را با رکورد، تداوم تورم و انقباض اقتصاد کشورها همراه می دانند.

به گزارش تحریریه، مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی مستقر در انگلستان (CEBR) در آخرین گزارش خود پیش بینی کرده است که جهان در سال آینده به سمت رکود خواهد رفت زیرا تعدادی از اقتصادها به دلیل افزایش هزینه های استقراض برای مبارزه با تورم منقبض خواهند شد.

این موسسه مشاوره ای در جدول سالانه بررسی اقتصاد جهانی اعلام کرد که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار از ۱۰۰ تریلیون دلار گذشت، اما در سال ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد زیرا نبرد با تورم هنوز پیروز نشده است و همزمان بانک های مرکزی به عنوان تنظیم کننده مقررات به افزایش نرخ بهره ادامه خواهند داد.

۲۰۲۳ سال سخت اقتصادی

«کای دانیل نوفلد» مدیر و رئیس پیش‌بینی CEBR در این زمینه تصریح کرد: ما انتظار داریم بانک‌های مرکزی با وجود هزینه‌های اقتصادی، در سال ۲۰۲۳ به اسلحه خود متعهد بمانند. هزینه پایین آوردن تورم به سطوح پایین تر، چشم‌انداز رشد ضعیف‌تری برای چند سال آینده به همراه دارد.

نتایج این گزارش بدبینانه تر از آخرین پیش بینی صندوق بین المللی پول (IMF) است که در اکتبر پیش بینی کرد بیش از یک سوم اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۳ منقبض خواهد شد.

موسسه انگلیسی فوق که پیش‌بینی‌های رشد، تورم و نرخ ارز خود را بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول و یک مدل داخلی تدوین می‌کند، تاکید دارد که تورم داستان اصلی اقتصادی در سال گذشته بوده است». تحلیلگران هشدار می دهند که اگرچه شاهد کاهش رشد قیمت در برخی اقتصادها هستیم، اما نوسانات در بازارهای انرژی جهانی و تورم اصلی ریشه‌دار نشان می‌دهد که موضوع تورم در سال ۲۰۲۳ نیز در مرکز توجه و پیشاپیش همه مسائل باقی خواهد ماند.

UK Economy to Shrink in 2023, Risks 'Lost Decade': CBI - Other Media news -  Tasnim News Agency

این موسسه مشاوره ای همچنین پیش بینی کرد که چین تا سال ۲۰۳۶ عملکرد بهتری از ایالات متحده خواهد داشت و به بزرگ ترین اقتصاد جهان تبدیل می شود، البته این زمان شش سال دیرتر از آنچیزی است که قبلاً انتظار می رفت. البته دلیل آن نیز سیاست های این کشور در برابر کووید صفر و تشدید تنش های تجاری با غرب است که رشد آن را کند کرد.

طبق این مطالعه، اقتصاد هند تا سال ۲۰۳۲ به سومین اقتصاد بزرگ تبدیل خواهد شد و تا سال ۲۰۳۵ به مرز ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

پایان/

۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =