چین خودروسازان آلمانی را می‌خرد!

رسانه های روس نوشتند که سرمایه گذاران چینی تصمیم دارند کارخانه اصلی تولید خودروی فولکس واگن را در این کشور خریداری کنند.

به گزارش تحریریه، روزنامه روسی «کومرسانت» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که خودروساز چینی چری قرار است به زودی تولید خود را در کارخانه سابق فولکس واگن در کالوگا، در جنوب غربی مسکو آغاز کند.

این روزنامه همچنین فاش کرد که قرارداد فروش دارایی‌های روسی شرکت خودروسازی هیوندای موتور کره جنوبی نیز تقریباً کامل شده است.

فولکس واگن، همراه با دیگر خودروسازان بزرگ خارجی، فعالیت خود را در روسیه در سال گذشته پس از آغاز جنگ در اوکراین و به دلیل تحریم های کشورهای غربی به حالت تعلیق درآوردند.

کارخانه اصلی فولکس واگن در کالوگا، که ظرفیت تولید ۲۲۵۰۰۰ خودرو در سال را دارد در طی این مدت تعطیل بوده است و به همین دلیل خودروساز آلمانی برای فروش دارایی های خود در روسیه دست به کار شد.

چین خودروسازان آلمانی را می‌خرد!

در حال حاضر، فولکس واگن برای فروش سهام خود در گروه فولکس واگن روسیه، که شامل کارخانه در کالوگا با بیش از ۴۰۰۰ کارمند است، از مقامات روسی درخواست کرده است تا آن را به یک سرمایه گذار قابل اعتماد روسی بفروشد. این شرکت جزئیاتی را در مورد این معامله ارائه نکرده است، اما رسانه ها از فروشنده خودرو روسی آویلون به عنوان خریدار احتمالی نام برده اند.

به گزارش کومرسانت، این معامله تحت تاثیر اختلاف حقوقی بین خودروساز روسی GAZ و فولکس واگن قرار نگرفته است که منجر به مسدود شدن تمام دارایی های روسیه این خودروساز آلمانی شد.

در ماه مارس، GAZ ادعا کرد که عقب نشینی فولکس واگن عملیات آن را به خطر انداخته است و شکایتی را برای درخواست ۱۵.۶ میلیارد روبل (۲۰۱.۳ میلیون دلار) خسارت ناشی از فسخ قرارداد تنظیم کرد.

چین خودروسازان آلمانی را می‌خرد!

شرکت چینی چری از تابستان گذشته در حال مذاکره با روسیه در مورد بومی سازی تولید بوده است و اکنون بنا به گزارش ها قرار است مونتاژ خودرو را در کارخانه کالوگا راه اندازی کند.

هیوندای هم که سال گذشته تولید خود را در روسیه متوقف کرد، ممکن است واحد تولیدی خود در سن پترزبورگ را به یک شرکت مرتبط با خودرو در قزاقستان بفروشد. به گفته این رسانه، این قرارداد در مراحل پایانی است و ممکن است در اوایل ماه ژوئن امضا شود.

پایان/

۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24965

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =