جولان برندهای چینی در بازار خودروی روسیه و سرشکستگی برای مسئولان ایرانی!

شرکت های خودروسازی چینی از مهاجرت غرب استفاده می کنند و این ابرقدرت آسیایی برخلاف حضورش در بازار انحصاری ایران با قیمت هایی عقلانی نفوذ خود در بازار روسیه را گسترش می دهد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «ریانووستی» به نقل از تحلیل Otkrytiye Auto گزارش داد که نمایندگی‌ های خودروهای چینی در روسیه با سرعتی بی‌سابقه در حال افزایش و افتتاح هستند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال تاکنون، تعداد این نمایندگی ها به طور تقریبی ۳۰۰ مورد افزایش یافته و به ۹۳۶ رسیده است.

کارشناسان Otkrytiye Auto با اشاره به اینکه ۱۸۵ نمایشگاه از ژوئیه تا نوامبر افتتاح شده است، اضافه کردند: خرده فروشان خودرو در روسیه هرگز شاهد چنین رشد سریعی در تعداد فروشندگان خودرو از چین یا دیگر کشورها نبوده اند اما این امر بی سابقه در پاییز امسال اتفاق افتاد.

جولان برندهای چینی در بازار خودروی روسیه و سرشکستگی برای مسئولان ایرانی!

برند پیشروی چین در زمینه افتتاح نمایندگی ‌های جدید Exeed با ۴۸ نمایندگی بود. در مجموع ۴۷ نمایندگی جدید از برند جدید Omoda نیز افتتاح شد. این در حالی است که شرکت چری اکنون با ۱۶۷ نمایندگی در روسیه، رتبه نخست را در میان برندهای چینی در اختیار دارد.

البته شرکت جیلی همچنین در عرض ۱۰ ماه تعداد نمایندگی های خودرو خود را با ۴۴ افتتاح جدید، یک سوم افزایش داد. اکنون تعداد کل نمایندگی های این شرکت در روسیه به ۱۳۳ عدد رسیده است.

China turns to online car sales as coronavirus spreads - BBC News

تعداد نمایندگی های FAW و Changan نیز افزایش یافته است.

در این گزارش به برندهای جدید Voyah و Skywell اشاره شده است که البته در بین ۱۰ برند برتر خودروی چینی قرار نگرفتند. این دو برند نیز در پاییز امسال سه فروشگاه جدید و همچنین GAC با افتتاح یک مرکز فروش جدید در فهرست فوق خود را جای داده اند.

با اینحال گفتنی است که فروش خودروهای چینی نه با هدف سرکیسه کردن مصرف کنندگان داخل روسیه یا تقویت انحصار برای شرکت های تولیدکننده روسی، بلکه تنها با هدف افزایش رقابت و توسعه توانمندی شرکت های بومی صورت گرفته است. قیمت بیشتر خودروهای چینی عرضه شده در بازار روسیه با قیمت کارخانه مبدا برابر است و حتی در برخی اوقات پایین تر از آن به فروش می رسند.

محبوبیت خودروهای چینی در روسیه در میان خروج برندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی در حال افزایش است. پس از توقف تحویل خودرو و قطعات یدکی به روسیه، به دلیل اختلالات لجستیکی ناشی از تحریم های غرب، برای بسیاری از خودروسازان ادامه فعالیت در این کشور را با مشکل مواجه شده که البته چین به عنوان یک قدرت روبه رشد در بازار خودرو با تیزهوشی در کنار منطق مدیران صنعتی کاخ کرملین تاحد زیادی توانست از نابودی بازار خودروی این کشور جلوگیری کند.

پایان/

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 22747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =