مرسدس بنز در فکر بازگشت به روسیه

مرسدس بنز آلمان در معامله با دولت روسیه برای فروش دارایی های خود در این کشور راه بازگشت احتمالی به مسکو را نبسته است.

به گزارش تحریریه، مرسدس بنز به عنوان نمادت و خودروساز برجسته آلمانی چند روز قبل اعلام کرد، مدیریت کلان این غول خودروسازی آلمان مجوز فروش دارایی های خود در روسیه را از دولت این کشور دریافت کرده است.

خریدار بنز روسیه Avtodom به عنوان فروشنده خودروهای زنجیره ای محلی شناخته شده است.

مرسدس همچنین تأیید کرد که این قرارداد شامل یک بند بازپرداخت مبلغ نیز می باشد که به شرکت این حق را می دهد که به کشور روسیه بازگردد و تجارت خود را در آینده از سر بگیرد.

به نقل از رویترز، مرسدس در بیانیه ای اعلام کرد: تکمیل معامله اکنون به ویژه منوط به اجرای توافقات قراردادی است. ما برای اجرای سریع تلاش می کنیم. ما گزینه ای را با خریدار نهایی کرده ایم که بر اساس آن می توانیم سهام شرکت ها را در صورت لغو مجدد تحریم ها بازخرید کنیم.

The Mercedes-Benz logo is seen on a car at a new Mercedes-Benz plant's cornerstone laying ceremony in Esipovo

دارایی های این خودروساز در روسیه، که به مالک جدید منتقل می شود، شامل کارخانه مرسدس بنز در منطقه مسکو و مرسدس بنز Manufacturing Rus LLC، یک شرکت لیزینگ و بیمه خودرو است.

همان روز Avtodom نیز اعلام کرد که معامله با مرسدس بنز هنوز نهایی نشده است و با سازمان‌ های دولتی برای تسریع این روند همکاری می‌کند.

مرسدس در اوایل ماه مارس سال گذشته، اندکی پس از آغاز درگیری نظامی در اوکراین، تولید خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.

این تولیدکننده آلمانی در ماه اکتبر اعلام کرد که از روسیه خارج می‌شود، زیرا تحریم‌ های غرب شرکت را برای خروج از روسیه تحت فشار قرار می دهند و آینده فعالیت‌ های تجاری‌ آن در این کشور را به خطر می‌ اندازد.

Mercedes-Benz cars are on display for sale at a showroom in Saint Petersburg

چندین خودروساز دیگر نیز در سال گذشته دارایی های خود را در روسیه به فروش رسانده بودند و تعدادی از آنها در قراردادهای فروش، بندهایی مبنی بر عادی شدن شرایط و بازخرید دارایی های کنونی شان را گنجانده بودند. رنو فرانسه، نیسان ژاپن و فولکس واگن آلمان از جمله شرکت های خارجی بودند که چنین بندهایی را در قراردادهای خود لحاظ کردند.

پایان/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25328

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =